Page 30 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 30
fred Leisenberg

4.0, posledično pa je bil sprejet tudi za namene svetovanja in usposablja-
nja.

Strateški okvir sm eart je podrobno predstavljen in opisan v poglavju
2.6.3. Za uvodno pojasnitev modela usposabljanja in sodelovanja sm eart
so najpomembnejši elementi strateškega okvira sm eart prikazani na sli-
ki 1.6. Kratka predstavitev tega modela: okvir poslovni model podjetja upo-
rablja kot izhodišče za razvoj strategij pametnega inženiringa/industrije
4.0 in za izpeljavo nadaljnjih korakov ter ukrepov. Slika 1.6. pod samim
okvirom prikazuje tudi vrsto posameznih faz. Te faze so hkrati tudi okvir-
ne faze in faze usposabljanja sm eart:

– Faza A = uvajanje
– Faza B = zrelost
– Faza C = viri
– Faza D = potenciali
– Faza E = management sprememb
– Faza F = izvedba

Te Smernice ponujajo nabor orodij sm eart. Slednja orodja se navezu-
jejo na zgoraj omenjene faze. Za nadaljnje informacije o njihovem uvajanju
glej poglavje 2.6.3.

Faza A – začetna faza, ki obsega določanje poslovnega modela podjetja
in razumevanje ustvarjanja dobička. Da bi lahko razumeli, kako razumeti
koncept industrije 4.0, priporočamo uvedbo zrelostnih modelov. Slednji so
instrumenti za ocenjevanje trenutne stopnje razvoja glede na določen cilj
(Mettler in Rohner, 2009). Z vidika pametnega inženiringa lahko zrelostni
modeli z raziskovanem začetnega stanja podjetja pomagajo pri zmanjševa-
nju zapletenosti (Schumacher idr., 2016). Poleg tega lahko zrelostna oce-
na pripomore k natančni oceni napora. Zato je ocenjevanje stopnje zrelo-
sti podjetja v smislu industrije 4.0 naslednji korak (faza B) v predlaganem
okviru (glej sliko 1.7). V okviru projekta s m e a rt je bilo razvito posebno
orodje – orodje sm eart za stresni test (angl. s m eart Stress Test Tool). To
orodje temelji na specifični matriki zrelosti m o se. Orodje se uporablja za
ocenjevanje zrelosti m s p in njihovega napredka pri uvajanju pametnega
inženiringa.

Scenariji in predpostavke o morebitnih poslovnih priložnostih industrije
4.0 so predstavljeni v fazi C strateškega okvirja sm eart. Začetni poslovni
model (od faze A) služi kot orientacija za odkrivanje trenutnih poslovnih
šibkih točk. Te so lahko nezadovoljiva podpora strankam ali počasni proi-

30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35