Page 60 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 60
tin Westbomke

Celotna logistika, od prejema blaga do proizvodnje in odpreme, je lah-
ko delno ali v celoti avtomatizirana. Zamudne zaloge so lahko popolnoma
nadomeščene z inteligentnimi skladiščnimi škatlami, ki so opremljene s
kamerami za zaznavanje vsebine in ki s pomočjo oblaka v realnem času
določijo natančno količino (Vogel-Heuser idr., 2016, str. 19). Materiali in
izdelki, obdelani z rfi d, lahko pomagajo spremljati pretok blaga in vodijo
k večji preglednosti. Avtomatsko vodena vozila lahko samostojno najdejo
optimalno pot skozi proizvodnjo in blago v krajšem času dostavijo na cilj.
Fraunhoferjev inštitut je razvil t. i. celični transportni sistem: posamezna
avtomatizirana vodena vozila lahko komunicirajo med seboj in tako prila-
godijo zmogljivost v realnem času (»Zukunft der Intralogistik«, 2010).

Po zaključku proizvodnega procesa so posvetovanje, distribucija in pro-
daja naslednji korak v življenjskem ciklu izdelka (glej sliko 2.3). Nadgrajena
resničnost in tehnologije virtualne resničnosti se lahko uporabijo za po-
moč strankam pri iskanju pravega izdelka. Še posebej pri spletnem naku-
povanju (spletne trgovine) veliko število vračil bremeni podjetja in okolje.
Slike na spletu se pogosto razlikujejo od izgleda izdelka in od pričakovanj
kupcev ter jih zato vrnejo (Deges, 2017, str. 1).Te tehnologije uporabnikom
omogočajo preizkus izdelkov in njihovih različnih funkcij še pred naroči-
lom, kar prispeva k znižanju količine vračil. V tej fazi se lahko obsežni po-
datki uporabijo za ocenjevanje preferenc določenih strank in individuali-
zirane ponudbe storitev. Poleg tega lahko napovedovanje obsega prodaje
izboljša razpoložljivost in čas dostave izdelkov (Deloitte, 2016). Za upo-
rabnike se bo uporaba ali poraba izdelkov spremenila, saj bodo pametne
storitve dopolnjevale vse več izdelkov. Takšne storitve kupcem ponujajo
dodano vrednost (Bullinger, 2015).

Ugodnosti niso več ustvarjene samo z izdelki, ampak le s kombinacijo iz-
delkov in storitev (Borgmeier idr., 2017). O tem primeru smo že razpravljali
v okviru razvoja pametnega termostata n e s t. V primerjavi s konvencio-
nalnimi termostati ima prednost, da strankam pomaga pri zmanjševanju
porabe energije na podlagi analize podatkov. Vendar pametni izdelki ne po-
nujajo le vrhunskih storitev, temveč omogočajo tudi inovativne poslovne
modele, ki lahko podjetjem pomagajo povečati zadovoljstvo strank.

Uvedba pametnih letalskih motorjev proizvajalca Rolls Royce, ki jih je
mogoče spremljati v realnem času, je na tržišču pomenilo prelomno inova-
cijo. Rolls Royce svojim strankam zagotavlja motorje, vendar namesto pla-
čila celotnega obdobja posojila kupci plačajo le dejanski čas obratovanja.
Poleg tega Rolls Royce uporablja zbrane podatke za zagotavljanje optimal-
nega vzdrževanja in popravil (Smith, 2013, str. 999). Putzmeister, vodilni

60
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65