Page 62 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 62
tin Westbomke

nosti za povečanje donosnosti in konkurenčnosti proizvodnih podjetij. Pri-
meri prikazujejo le majhen del možnih aplikacij, kajti množica tehnologij
omogoča popolnoma nove, individualne rešitve. Podjetja se zato soočajo z
nalogo ugotoviti, kateri dejavniki so odločilni za njihovo konkurenčnost,
nato pa optimizirati te dejavnike z uporabo konceptov in tehnologij, pove-
zanih z i 4.0.

2.6.1 Primeri pametnih izdelkov
»Pametna industrija digitalizira in integrira procese v celotni organizaciji,
vse od razvoja izdelkov in nabave pa do proizvodnje, logistike in storitev.
Vsi podatki o prodaji, operativnih procesih, učinkovitostih procesa in ma-
nagementu kakovosti ter načrtovanju postopka so na voljo v realnem času,
podprti s sistemi i k t in programsko opremo (nadgrajeno resničnostjo)
ter optimizirani v integrirano omrežje. Z vključevanjem novih metod za
zbiranje in analizo podatkov lahko podjetja pridobivajo podatke o uporabi
izdelkov in jih obdelujejo, da bi zadostili naraščajočim potrebam končnih
odjemalcev.« (p w c, 2016)

V okviru projekta s m e a rt je bila izvedena raziskava o zahtevah m s p
po i 4.0 (referenca na poročilo wp 2). V naši raziskavi je dobil v okviru prilo-
žnosti za implementacijo pametnih rešitev »razvoj novih izdelkov« visoko
oceno. Internetna tehnologija vpliva predvsem na same izdelke. Po dobavi
dobavitelja obvestijo o tem, kako se izdelki uporabljajo in kaj je koristno pri
uporabi poslovnega modela plačila na uporabo. Prejemajo lahko posodo-
bitve programske opreme in poročajo, ali je potrebno vzdrževanje. Na tak
način izdelki nekako oživijo (van Ede, 2017). Pametni izdelki so uporabniku
prijazni, privlačni (človeški dotik) in digitalno povezani. Zasnovani so na
minimalnih skupnih operativnih stroških (energija, materiali, transport).
Pametni izdelki imajo vgrajeno inteligenco, najraje s fleksibilno elektroni-
ko, ki omogoča komunikacijo z okoljem (uporabniki pa tudi vsi oddaljeni
skrbniki). Pametni izdelki so kupcu specifični (investicijsko blago) ali celo
skrajno prilagojeni (potrošniški izdelki). Poleg tega so ti izdelki namenje-
ni ponovni uporabi sestavnih delov in proizvodnje (n = 1) (Smart Industry
Implementatieagenda 2018—2021, 2018).

Pametnejše izdelke lahko dosežemo z:

– dodajanjem digitalnih funkcij v obstoječe izdelke (kot so kamere in
senzorji ter komunikacijske naprave);

– združevanjem digitalnih izdelkov in storitev (podatkovnih baz), ki
strankam nudijo celovite rešitve;

62
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67