Page 61 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 61
Proizvodnja

nemški proizvajalec črpalk za beton in malto, je uvedel isti poslovni model.
Namesto prodaje svojih črpalk ponujajo kombinirano rešitev za storitve in
kupci plačajo le čas, ko črpalke dejansko uporabljajo (Borgmeier idr., 2017).

V obeh primerih imajo kupci in proizvajalci koristi od novega poslovne-
ga modela. Visokokakovostne storitve za stranke se trenutno obravnavajo
kot eden ključnih dejavnikov zadovoljstva kupcev in so zato nepogrešljive
za trajnostno konkurenčno prednost (Shemwell idr., 1998, str. 156). Zago-
tavljanje storitev vzdrževanja in popravil lahko na tej stopnji pripelje do
večje trajnosti izdelkov in tako pozitivno vpliva tudi na zadovoljstvo strank
(Grote idr., 2014, str. 1). Poleg možnosti za predvidevanje vzdrževanja ali
popravil lahko oddaljen dostop do pametnih izdelkov pospeši celoten pro-
ces, saj tehnikom ni potrebno biti prisoten na samem kraju okvare, da bi
diagnosticirali vir težave ali vodili stranke med namestitvijo oz. vzdrževa-
njem (Sciocchetti, 2015) Poleg tega spremljanje in oddaljen dostop do izdel-
kov proizvajalcem omogoča pridobiti več informacij o obnašanju uporab-
nikov. Ta spoznanja se lahko uporabijo za optimizacijo izdelkov ali ustvar-
janje inovacij izdelkov.

Zaradi trenutnih zakonskih zahtev in višje okoljske zavesti je reciklira-
nje izdelkov postalo prednostna naloga tudi za podjetja in njihove stran-
ke. Ponovna uporabnost izdelkov ne zagotavlja le priložnosti za nadaljnjo
ustvarjanje dobička, temveč je lahko tudi vplivni dejavnik v procesu naba-
ve in izboljšuje celotno podobo podjetja (Nnorom in Osibanjo, 2008, str.
84).

Po eni strani lahko sodelovalna razvojna okolja med razvojem izdelkov
pomagajo oblikovati izdelke, ki jih je mogoče reciklirati, tako da vključijo
strokovnjake na področju recikliranja. Po drugi strani pa lahko za pove-
čanje stopnje recikliranja uporabimo izboljšane sisteme za sortiranje na
osnovi senzorjev i 4.0. S pomočjo senzorjev se lahko zazna dragocene su-
rovine, kot je kovina. Računalniki izračunajo njihovo natančno lokacijo na
transportnem traku. Z uporabo stisnjenega zraka se lahko dragoceni ma-
teriali ločijo od preostalega odpadka, kar vodi do čistejše ločitve materiala
in tako omogoči višje stopnje recikliranja (vdi, 2015, str. 155; 2017, str. 45).
Glede na raziskavo, ki jo je izvedlo več kot 1.000 akterjev sektorja ravnanja
z odpadki, bo i 4.0 v prihodnosti omogočila krožno gospodarstvo – inova-
tivne tehnologije in nujnost varčevanja z naravnimi viri bodo še poveča-
le recikliranje materialov s ciljem doseči 100-odstotno stopnjo recikliranja
(i swa, 2017). Zgoraj opisani koncepti in primeri uporabe, ki se nanašajo na
življenjski cikel izdelka (glej sliko 2.2), dokazujejo, da lahko uporaba i 4.0
vodi do izboljšanja lastnosti izdelka in procesov ter s tem ustvarja mož-

61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66