Page 64 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 64
tin Westbomke

Pomembno je spremeniti način razmišljanja v celostnejšega, brez osre-
dotočanja na izdelek. Tako boste zaznali, kje v celotnem procesu se vre-
dnost izgublja. Viden trend v industriji je uvajanje linijskih vodij namesto
vodij proizvodnje, ki načrtujejo in delajo na podlagi zbiranja in analiziranja
proizvodnih podatkov.

Za hitrejše načrtovanje, proizvodnjo in dostavo izdelkov po meri je bi-
stveno, da se z e t o (angl. Engineering-to-Order) preusmeri na postopek
cto (angl. Confize-to-Order). Medtem ko vas eto prisili, da naredite vsako
posamezno naročilo od začetka, pa c t o vsako naročilo pripravi iz obstoje-
čih gradnikov. S spreminjanjem standardiziranih gradnikov, kot so strojna
oprema, programska oprema, elektronika in pa operativni gradniki, kot so
proizvodni sistemi in viri, bodo kupci po standardizirani poti dobili pri-
lagojene rešitve. Prednosti tega so boljši izdelki, krajši čas trženja, manj
napak in stroškov ter več časa za inovacije. (Cadac Group, 2017)

Po naši raziskavi je uporaba računalniško podprtega načrtovanja (c ad)
precej pogosta. Konfiguratorji (avtomatiziranih) izdelkov so veliko manj v
uporabi. m sp redkokdaj izvajajo avtomatske preglede kakovosti izdelkov.

Poleg omenjenih c ad pametna podjetja uporabljajo celo vrsto računal-
niško podprtih tehnologij (c ax) za načrtovanje, analizo in proizvodnjo iz-
delkov, kamor sodita računalniško podprta proizvodnja (c am) in računal-
niško podprt inženiring (c ae).

2.6.2 Strateški okvir
Podjetja, ki z vidika strategije iščejo smernice v znanstveni literaturi, se
bodo hitro soočila s problemom jasne definicije izraza »strategija«. Obstaja
veliko interpretacij, ki otežujejo jasno opredelitev bistva tega izraza.

Zdi se, da je pogosta težava razlikovanje med operativno učinkovitostjo
in strategijo. Razvita so bila različna orodja, katerih cilj je povečati ope-
rativno učinkovitost. Medtem ko lahko ta orodja dosežejo izrazite izbolj-
šave v smislu kakovosti in hitrosti proizvodnje, pa ne vodijo avtomatsko
k trajnostni donosnosti. Kljub operativni učinkovitosti se podjetja trudijo
pridobiti in obdržati kupce ter ohraniti svoje mesto v mednarodni kon-
kurenci. Zato se operativna učinkovitost lahko obravnava kot zahteva za
izjemno uspešnost, vendar je strategija ključni element, ki omogoča dolgo-
ročno preživetje in uspeh podjetij (Porter, 1996). Na splošno mora uspešna
strategija upoštevati tri ključne akterje na trgu: podjetje samo, stranke in
konkurente (Ohmae, 1982).

Interakcija teh treh tržnih udeležencev je ključna za gospodarsko uspeš-
nost podjetja. Podjetje lahko preživi in prinaša dobiček samo pod pogo-

64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69