Page 63 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 63
Proizvodnja

Slika 2.6 Ustvarjanje digitalne vrednosti (prirejeno po p w c, 2016)

– uporabo podatkovnih analiz za ustvarjanje izdelkov kot storitev in
ustvarjanje spletne platforme za dostop strank do vsebin ter storitev
podatkovnih baz;

– vključevanjem zunanjih podatkov in izdelkov ter storitev drugih pod-
jetij v svoje ponudbe in platformo, da bi razbremenili stranke: to bo
pomenilo sodelovanje z drugimi dobavitelji in/ali povezovanje vre-
dnostne verige ter gradnjo ekosistema, osredotočenega na stranke.

Tovarne in tudi oskrbne verige morajo dokazati zmožnost spreminjanja
raznovrstnih izdelkov v različnih količinah. Predhodna naročila in manjše
količine v okviru metode za povečanje produktivnosti zahtevajo prilagodi-
tev. Poleg tega postajajo življenjski cikli izdelkov krajši. Vitka proizvodnja
več ne zadostuje, potrebna je namreč tudi prilagodljivost in urnost.

V industriji se uporabljajo številne metode izboljšav, ki zagotavljajo pre-
tok in spremembe (vitka proizvodnja, Six Sigma, t o c, qr m, tp m, Agile,
First time Right, mapiranje toka vrednosti itd.). Npr., qr m in vitka proiz-
vodnja sta metodi za zmanjševanje napak v administraciji in proizvodnji.
Pri q r m je glavni cilj zagotoviti kakovost z visoko zanesljivostjo dostave
kljub velikim razlikam v naročilih. Pri vitki proizvodnji pa je večji pouda-
rek na zmanjševanju ali odstranjevanju odpadkov pri proizvodnji. Zaradi
obojega bodo stroški nižji in bo manj napak pri učinkovitosti.

63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68