Page 177 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 177
koncepti in veščine učenja klavirja

označuje prekinjena valovita črta pred akordom. Ali pa se ga igra z eno roko,
ki ji neprekinjeno sledi igranje z drugo – to označuje neprekinjena valovi-
ta črta pred akordom. Najpogosteje izpostavljena tona sta bas in najvišji ton.
Bas poudari harmonijo, zgornji ton pa je pogosto del melodične linij.

Če je na koncu valovite linije puščica navzgor, se arpeggio izvaja od
spodnjega tona akorda navzgor in obratno, če puščica gleda navzdol.

Primer 54: Arpeggio

Sočasno s sozvočnimi akordi učenci vadijo razložene akorde v osnov-
ni obliki in z obrati, navzgor in navzdol. Pri tem je potrebna rotacija, po-
dobno kot pri petprstnih pozicijah. V desni roki se zapestje in roka najprej
rahlo spustita, nato pa krožita v desno v smeri razloženega akorda navzgor.
Nato zaokrožita proti levi v smeri razloženega akorda navzdol. V levi roki je
obratno. Desna roka se torej giba krožno v nasprotni smeri urinega kazal-
ca, leva pa v smeri urinega kazalca ob igranju razloženega akorda navzgor
in navzdol. Potrebno je počasno vadenje, vse dotlej, ko učenec začuti linijo
roke za vsakim prstom.

Primer 55: Vaja za razložene štiriglasne akorde

68 C-dur 3 5 3 2 d-mol 2 3 5 3 2
2 1 ™™™ 1
D. R. & ˙˙˙ ™™™ 1 œ œ œ œ 3 ˙˙˙ 1 œ œ œ œ œ
œ ˙™ 2 ˙™
3 œ œ
2 1
1

& ˙˙˙e-™™™ mol 1 2 3 œ5 œ3 2 1 3 ˙˙˙F-™™™ dur 1 2 3 œ5 œ3 2 1
2
3 œ œ œ œ ˙™ œ œ œ œ ˙™
2
1
1

PONOVI
OKTAVO
VIŠJE
˙˙˙G-™™™ dur 1 œ2 œ3 œ5 œ3 œ2 1 ™ 3 ˙˙˙a-™™™mol œ œ œ œ œ œ ˙ ™ ™™ †ü1 2 3 5 3 21
2
& 3 œ ˙ 1
2

1

175
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182