Page 182 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 182
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

– obvladovanje ustrezne hitrosti s kontrolo, torej ritmično
izenačenostjo;

– nadaljevanje trilčka, kolikor dolgo želimo oziroma to zahteva
glasba.

Tako predlaga vadenje z vzporednimi nizi tonov, ki smo jih omenili že
pri oktavnih tremolih.

Vaja: Trilček s prstnim redom 2-3 najprej vadimo z zaporednimi
ponovitvami spodnjega in zgornjega tona, torej prsti 2-3, s čisto
kratkim zamikom (podobno, kot bi igrali predložek). Nato vadimo
zaporedne ponovitve od zgornjega tona k spodnjemu, torej prsti 3-2
na enak način. Hitrost postopno zmanjšujemo do želene hitrosti iz-
vedbe trilčka. Zatem vadimo v kolikor mogoče hitrem, a udobnem
tempu s postopnim dodajanjem tonov trilčka – torej najprej hit-
ro zaporedje 2-3-2, nato 2-3-2-3 in tako naprej, dokler ne zaigra-
mo trilčka v celoti. Vmes roko sproščamo. Prav tako predlaga va-
denje trilčkov samo s prsti in pri tem z mirno dlanjo in roko, nato
samo z rotacijo in pri tem z mirnimi prsti ter nazadnje s kombina-
cijo obojega. Z gibi v počasnem tempu pretiravamo in pospešujemo
hitrost z zmanjševanjem teh gibov. Preizkušamo različne kombi-
nacije prstov. Tako imamo dve poti k obvladovanju ustrezne hitro-
sti; od največje možne hitrosti proti ustrezni oziroma želeni in od
počasnega tempa s postopnim pospeševanjem proti ustrezni in že-
leni hitrosti.

Jacobsonova (2015) predlaga vadenje trilčka z zaporednimi sozvočni-
mi sekundami v pol počasnejšem tempu od trilčka; če imamo torej trilček
z osmimi toni v dvaintridesetinkah na dobo četrtinke, zaigramo štiri soz-
vočne sekunde v šestnajstinkah. Temu sledi vadenje posameznih tonov
trilčka le s prsti, nato le z rotacijo in nazadnje s kombinacijo obojega, kot že
omenjeno. Dolge trilčke je dobro vaditi s poudarki, pri čemer je potreben
tudi rahel sunek roke.

Vaje za trilčke naj začenjajo s spodnjim in z zgornjim tonom v različ-
nih tonskih kombinacijah – dve sosednji beli tipki, dve sosednji črni tipki,
bela in črna tipka v razdalji celega tona, pol tona ter obratno. Prav tako je
dobro vaditi z različnimi kombinacijami prstov; kombinaciji 3-5 in 3-4 sta
najzahtevnejši in primerni za napredno raven učenca. Trilčki naj se izvajajo
toliko hitro, kolikor hitro jih učenec zmore igrati udobno, koordinirano, s
tonsko in ritmično izenačenostjo. Sčasoma, skozi leta igranja, se tempo po-

180
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187