Page 179 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 179
koncepti in veščine učenja klavirja

giba skupaj z njim; nato enako z mezincem in nazadnje zaporedne sozvoč-
ne oktave. Igramo počasi in v dinamiki mp do mf, da ne pride do napeto-
sti. Ko je tehnika usvojena, lahko dodajamo glasno dinamiko. Preverjamo
tudi sproščenost komolca in ramenskega obroča.

Primer 56: Vaje za igranje lestvice v sozvočnih oktavah4 (z levo roko
igramo oktavo nižje)

D. R. 5

& 43 1 1 1 5 œ5 œ5 1 œ œ
œ œ
œ œ œ µ &œ µ & œ µ
œ

Temu sledi igranje zaporednih sozvočnih oktav v počasnem tempu.
Tempo pa lahko pospešujemo z igranjem zaporednih sozvočnih oktav
po skupinah, pri čemer vsakič dodamo eno oktavo. V pavzi naj roka poči-
va; lahko jo položimo na nogo. Tempo pospešujemo do te mere, da je roka
še zmeraj sproščena.

Primer 57: Vaja za lestvice v sozvočnih oktavah z dodajanjem
posamezne oktave

& 44 œ œ Œ Ó œ œ œj ‰ Ó œ œ œ œ Ó œ œ œ œ œ ‰ Œ µ
œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œ œJ

Razložene oktave so za mnoge učence prav tako eden izmed večjih
tehničnih izzivov. Zahtevajo kombinacijo prstnih gibov in rotacije, 2. in
3. prst pa morata počivati na površini tipk. Dobro je začeti z nevezanimi
razloženimi oktavami, pri katerih dlani ni potrebno raztezati do razda-
lje oktave, temveč se giba lateralno od mezinca proti palcu in pri tem osta-
ja v naravnem položaju ter prožna. Eden izmed možnih primerov je sklad-
ba Musette Leopolda Mozarta.

Primer 58: Musette, L. Mozart

Allegro

{&42 œœ œœ œ. œ œ œœ œœ œ œ œ œœ œ œ œ œœ œ œ œ œœ µ
œœ . œ. œ . œ
f œ œ œ œ
œœ œœ œ œµ
? 42 œ

stacato sempre

4 Ti načini so primerni tudi za vadenje zaporednih sozvočnih intervalov, manjših od
oktave, ki so potrebni za pripravo na slednje.

177
   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184