Page 29 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 29
učitelj klavirja
stni pri spodbujanju učenčeve komunikacije skozi glasbo. Svoje glasbene
potrebe izpolnjujejo in ostajajo navdihnjeni z rednim vadenjem, nastopa-
njem, obiskovanjem koncertov. Tudi igranje učencem pri učnih urah daje
pozitiven zgled in kaže na strast do glasbe.
Iskreno zanimanje za učence. Dobremu učitelju je mar za učence, ne
glede na njihove sposobnosti. Ima jih rad in najde načine, da se poveže z
vsemi. Kaže zanimanje tudi za druga področja njihovega življenja, spoštuje
njihove ideje in želje. Ob učiteljevi toplini in skrbnosti se učenci naučijo za-
upati v to, da jih učitelj posluša in upošteva.
Posvečanje. Dober učitelj se posveča vsakemu učencu posebej, da lah-
ko razvije svoje potenciale. Z učenci se je pripravljen ukvarjati tudi izven
učnih ur: jim nuditi različne možnosti nastopanja, obiske recitalov in kon-
certov, skupinske učne ure, pomoč pri uporabi tehnoloških pripomočkov,
pri izbiri in nakupu inštrumenta.
Spodbudna naravnanost. Spodbudni učitelji pogum in zaupanje vliva-
jo vsem učencem, ne glede na stopnjo izobraževanja, zanimanja in sposob-
nosti. Verjamejo v potencial vsakega učenca. Osredotočajo se na učenčeve
močne, uspešne strani in s tem spodbujajo tudi napredek šibkejših pod-
ročij. Iskrena pohvala za vloženo delo na učni uri ali obvladovanje težke
skladbe pomaga učence motivirati. Poprava napak na poučen in pozitiven
način, ki vključuje konkretne in učinkovite napotke, učencem pomaga, da
se učijo iz svojih napak. Spodbudne učitelje zanima, kaj deluje, in so iskre-
no veseli, ko njihovi učenci kažejo napredek. Učenci lahko pred novimi iz-
zivi, usvajanjem zahtevnih veščin doživljajo tesnobo, strah, nemoč, obup
in potrebujejo učitelja, ki vztraja pri spodbudi. Ko učencu uspe, ob veselju
čuti ponos, in takrat je še posebej pomembno, da učitelj besedno ozavesti
priznanje. Tako se bo učenec ob prihodnjih zahtevnih izzivih lahko spom-
nil na ta proces in lažje vztrajal do rezultatov oziroma uspeha (Sagernik
Kovačič, 2016).
Poštenost. Dober učitelj pošteno vrednoti učenčeve dosežke glede na
njegove sposobnosti. Nepošteno je učencem reči, da je njihovo delo dobro
opravljeno, kadar ni. Zastavlja visoke, a dosegljive cilje, ki učencem poma-
gajo razvijati samospoštovanje. Poštene in pravične učitelje spoštujejo tako
učenci kot njihovi starši.
Občutljivost. Občutljivi učitelji so pozorni na to, kako se njihovi učenci
počutijo. Opazijo znake stresa, nelagodja ali zmede in temu primerno pri-
lagodijo učne ure. Hkrati pa znajo zanetiti plamene navdušenja. Občutljivi
so tudi na posamezne cilje svojih učencev. Pri nekaterih se osredotočajo na
27
stni pri spodbujanju učenčeve komunikacije skozi glasbo. Svoje glasbene
potrebe izpolnjujejo in ostajajo navdihnjeni z rednim vadenjem, nastopa-
njem, obiskovanjem koncertov. Tudi igranje učencem pri učnih urah daje
pozitiven zgled in kaže na strast do glasbe.
Iskreno zanimanje za učence. Dobremu učitelju je mar za učence, ne
glede na njihove sposobnosti. Ima jih rad in najde načine, da se poveže z
vsemi. Kaže zanimanje tudi za druga področja njihovega življenja, spoštuje
njihove ideje in želje. Ob učiteljevi toplini in skrbnosti se učenci naučijo za-
upati v to, da jih učitelj posluša in upošteva.
Posvečanje. Dober učitelj se posveča vsakemu učencu posebej, da lah-
ko razvije svoje potenciale. Z učenci se je pripravljen ukvarjati tudi izven
učnih ur: jim nuditi različne možnosti nastopanja, obiske recitalov in kon-
certov, skupinske učne ure, pomoč pri uporabi tehnoloških pripomočkov,
pri izbiri in nakupu inštrumenta.
Spodbudna naravnanost. Spodbudni učitelji pogum in zaupanje vliva-
jo vsem učencem, ne glede na stopnjo izobraževanja, zanimanja in sposob-
nosti. Verjamejo v potencial vsakega učenca. Osredotočajo se na učenčeve
močne, uspešne strani in s tem spodbujajo tudi napredek šibkejših pod-
ročij. Iskrena pohvala za vloženo delo na učni uri ali obvladovanje težke
skladbe pomaga učence motivirati. Poprava napak na poučen in pozitiven
način, ki vključuje konkretne in učinkovite napotke, učencem pomaga, da
se učijo iz svojih napak. Spodbudne učitelje zanima, kaj deluje, in so iskre-
no veseli, ko njihovi učenci kažejo napredek. Učenci lahko pred novimi iz-
zivi, usvajanjem zahtevnih veščin doživljajo tesnobo, strah, nemoč, obup
in potrebujejo učitelja, ki vztraja pri spodbudi. Ko učencu uspe, ob veselju
čuti ponos, in takrat je še posebej pomembno, da učitelj besedno ozavesti
priznanje. Tako se bo učenec ob prihodnjih zahtevnih izzivih lahko spom-
nil na ta proces in lažje vztrajal do rezultatov oziroma uspeha (Sagernik
Kovačič, 2016).
Poštenost. Dober učitelj pošteno vrednoti učenčeve dosežke glede na
njegove sposobnosti. Nepošteno je učencem reči, da je njihovo delo dobro
opravljeno, kadar ni. Zastavlja visoke, a dosegljive cilje, ki učencem poma-
gajo razvijati samospoštovanje. Poštene in pravične učitelje spoštujejo tako
učenci kot njihovi starši.
Občutljivost. Občutljivi učitelji so pozorni na to, kako se njihovi učenci
počutijo. Opazijo znake stresa, nelagodja ali zmede in temu primerno pri-
lagodijo učne ure. Hkrati pa znajo zanetiti plamene navdušenja. Občutljivi
so tudi na posamezne cilje svojih učencev. Pri nekaterih se osredotočajo na
27