Page 30 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 30
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

pomoč pri pripravi na nastope, tekmovanja, izpite, pri nekaterih pa zavza-
mejo bolj sproščen pristop in jih ne izpostavljajo preveč stresnim situaci-
jam. Ugotovijo cilje svojih učencev in storijo vse, kar je v njihovi moči, da
jih podprejo. Znajo pojasniti možnosti in so pripravljeni spremeniti smer,
če je to v dobro učenca.

Prilagodljivost. Dober učitelj svoje pedagoške pristope prilagaja potre-
bam in sposobnostim posameznega učenca, tako da le-ta doživlja uspehe
glede na svoje zmožnosti. Prav tako prikroji poučevanje zahtevam posa-
meznega trenutka. Če se učenec slabo počuti, če je premalo vadil, če česa
ne razume, mora biti učna ura nemudoma prestrukturirana. Prilagodljivo
ustvarjanje produktivnih učnih izkušenj, ki odgovarjajo na učenčevim po-
trebam, se lahko doseže z osredotočanjem na eno samo skladbo, z osmišlje-
nim in zanimivim vadenjem skupaj z učencem, s predlaganjem ustvarjal-
nih dejavnosti. Pusti se voditi radovednosti in zanimanju učencev. Učenci
včasih izberejo skladbe, ki učitelju niso všeč, vendar bo storil, kar je v nje-
govi moči, da učencu pomaga naučiti se izbrano skladbo, ki jo ima rad.

Spoštovanje. Uspešen učitelj je občutljiv za individualnost vsakega
učenca in ga spoštuje kot individuuma s kompleksnim čustvovanjem, po-
vezanim s seboj, svetom in z glasbo. Učenci prihajajo iz raznolikega oko-
lja, pogosto s kompleksno družinsko dinamiko, in imajo lahko različne fi-
zične ali čustvene težave, ki sovpadajo z učenjem klavirja. Nerealno visoka
merila lahko pri nekaterih učencih v zahtevnejših obdobjih vodijo v stres
in frustracijo.

Potrpežljivost. Potrpežljivi učitelji dajo učencem čas za premislek in
obvladovanje težjih nalog. Kljub temu potrpežljivost ne sme biti nadome-
stek za visoka merila glede na sposobnosti posameznega učenca.

Humor. Učitelj in učenec se lahko skupaj smejeta in to zmanjšuje
nepotreben stres, lajša težje učne situacije in ustvarja prijetno učno okolje.
Še posebej učinkovit je spontan humor, ki izvira iz trenutnih situacij. Kadar
se ob iskanju ustreznega rezultata pojavi smeh zaradi igrivih, zabavnih
poskusov, se lahko odpre nov pogled, ki nas nemudoma osvobodi starih
navad, ki se sicer trdovratno vračajo, dokler jih ne prepoznamo (Bruser,
1997). Veselje ob humorju in smehu namreč aktivira vrsto dobrodejnih fizi-
oloških učinkov, ob katerih se aktivirajo mnogi možganski predeli – za po-
zornost, razumevanje, ustvarjanje, prepoznavanje in razvrščanje novih in-
formacij (Greenberger in Padesky, 1995).

Dobra komunikacija. »Pod pomembne dejavnike komunikacije
razumemo: telesno komunikacijo, zavedanje občutij, ozaveščanje čustvenih

28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35