Page 139 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 139
Uporaba dobrih praks za spodbujanje
socialno-emocionalnega razvoja
pri otrocih prvega starostnega obdobja
v vrtcu

Marta Licardo
Univerza v Mariboru
marta.licardo@um.si

Metka Purgaj
Vrtec Sladki Vrh
metka.purgaj@gmail.com

V prispevku je predstavljen pomen uporabe dobrih praks za spodbujanje
socialno-emocionalnega razvoja pri otrocih starosti od enega do treh let. Na-
men raziskave je bil ugotoviti, kakšna je ocena strokovnih delavcev glede po-
membnosti socialno-emocionalnega področja v primerjavi z drugimi področji
razvoja (npr. estetski razvoj, moralno-etični razvoj, kognitivni razvoj, motorika),
kakšna je ocena pomembnosti področja družba v primerjavi z drugimi pod-
ročji dejavnosti v kurikulumu (umetnost, naravoslovje, jezik, gibanje, matema-
tika) ter ali pri uporabi dobrih praks za to področje obstajajo razlike med ho-
mogenimi in heterogenimi skupinami. Rezultati kažejo, da strokovni delavci, ki
delajo z otroki v prvem starostnem obdobju, socialno-emocionalno področje
uvrščajo med najpomembnejša področja razvoja. Rezultati kažejo tudi, da se
v homogenih skupinah dobre prakse za otrokov socialno-emocionalni razvoj
uporabljajo pogosteje kot v heterogenih skupinah prvega starostnega ob-
dobja ter da strokovni delavci najpogosteje uporabljajo tiste prakse, ki so del
vsakodnevnih interakcij, manj pogosto pa uporabljajo prakse, za katere je po-
trebno vsaj delno načrtovanje ali poznavanje specifičnih strategij.
Ključne besede: socialno-emocionalni razvoj, metode, dobre prakse, zgodnje
otroštvo, predšolska vzgoja

Uvod
Dobre prakse za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja otrok v zgo-
dnjem otroštvu so lahko vezane na postopke, dejavnosti, aktivnosti, metode
ali procese, ki prinašajo najboljše rezultate in temeljijo na dokazih raziskav
ali izkušenj. Socialno-emocionalni razvoj in njegovo spodbujanje sta po-
memben dejavnik, ki vpliva na celosten in daljnosežen razvoj otroka. Otroci,
ki imajo razvite socialno-emocionalne veščine, lažje razumejo, izražajo in

Čotar Konrad, S., B. Borota, S. Rutar, K. Drljić in G. Jelovčan, ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje
predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-134-6.139-151
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144