Page 143 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 143
Uporaba dobrih praks za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja

premajhna. Tiskane vprašalnike smo nato razdelili po vrtcih v različnih regi-
jah. Za primerjavo področij razvoja in področij dejavnosti pri strokovnih de-
lavcih, ki delajo z otroki v prvem in drugem starostnem obdobju, smo analizi-
rali deskriptivno statistiko (min, max, M, SD). S t-testom za neodvisne vzorce
smo preverjali tudi razlike glede na skupine (homogene nasproti heteroge-
nim skupinam).

V prispevku navajamo le pomembnejše rezultate za prvo starostno obdo-
bje: (a) primerjavo ocen pomembnosti socialnega in emocionalnega pod-
ročja glede na druga področja razvoja, (b) primerjavo ocen pomembnosti
področja družba v primerjavi z drugimi področji dejavnosti, (c) pogostost
uporabe dobrih praks za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja v pr-
vem starostnem obdobju in (č) razlike glede na heterogene in homogene
skupine pri uporabi dobrih praks za socialno-emocionalni razvoj v prvem sta-
rostnem obdobju.

Rezultati
V nadaljevanju predstavljamo sklope posameznih rezultatov. V vseh rezulta-
tih so zajeti strokovni delavci, ki delajo v vrtcih z otroki, starimi od 1 do 3 let,
v sklopu a in b pa tudi tisti, ki delajo z otroki, starimi od 3 do 6 let.

(a) Primerjava ocen pomembnosti socialnega in emocionalnega področja
glede na druga področja razvoja
Na sliki 1 so prikazane povprečne ocene strokovnih delavcev glede pomemb-
nosti posameznih področij razvoja za otrokov optimalni razvoj. Področja
razvoja smo povzeli po Kurikulumu za vrtce (Ministrstvo za šolstvo in šport
1999). Ocene so razdeljene v dve skupini: na levi so povprečja ocen strokov-
nih delavcev, ki delajo z otroki starosti od 1 do 3 let (v nadaljevanju 1. SO), na
desni pa povprečja ocen strokovnih delavcev, ki delajo z otroki starosti od 3
do 6 let (v nadaljevanju 2. SO).

Iz rezultatov lahko razberemo, da so vse povprečne vrednosti pričakovano
precej visoke. Po ocenah za 1. SO so najpomembnejša tri področja, jezik in
govor (M = 4,84; SD = 0,39), socialno področje (M = 4,82; SD = 0,41) in emocio-
nalno področje (M = 4,82; SD = 0,41), pri čemer so za socialno in emocionalno
področje ocene za 1. SO popolnoma izenačene. Temu sledijo področja mo-
torike (M = 4,72; SD = 0,50), kognicije (M = 4,51; SD = 0,66), motivacije (M =
4,50; SD = 0,71), moralno-etičnega razvoja (M = 4,48; SD = 0,71) in kot najmanj
pomemben je ocenjen estetski razvoj (M = 3,90; SD = 0,87). Pri preverjanju
statistično značilnih razlik med ocenami glede na SO smo ugotovili, da sta-
tistično pomembnih razlik ni (motorika: t (207) = –0,07; p = 0,94; socialno po-

143
   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148