Page 144 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 144
ta Licardo in Metka Purgaj

. starostno obdobje . starostno obdobje

Jezik in govor , ,
,
Socialno področje , ,
,
Emocionalno področje , ,
,
Motorika , ,
,
Kognitivni razvoj ,

Motivacija ,

Moralno etični razvoj ,

Estetski razvoj ,

Slika 1 Ocene strokovnih delavcev, ki delajo v 1. in 2. starostnem obdobju, o pomembnosti
posameznih področij razvoja (povprečna vrednost na lestvici od 1 do 5)

dročje: t (207) = –1,20; p = 0,22; emocionalno področje: t (207) = –1,34; p = 0,18;
estetski razvoj: t (207) = –0,35; p = 0,73; motivacija: t (207) = –0,28; p = 0,77;
moralno-etični razvoj: t (207) = 0,02; p = 0,98; kognitivni razvoj: t (207) = 0,18;
p = 0,85).

Če rezultate za 1. SO primerjamo z rezultati za 2., lahko sklenemo, da sta
socialno in emocionalno področje v obeh obdobjih med najpomembnej-
šimi področji, pri čemer strokovni delavci nekoliko višje povprečne vrednosti
ocen pripisujejo v 1. SO.

V nadaljevanju smo preverjali, kako strokovni delavci ocenjujejo pomemb-
nost področja dejavnosti družba v primerjavi s preostalimi področji, saj vo-
dene dejavnosti glede učenja in poučevanja socialno-emocionalnega ra-
zvoja sodijo na to področje (Ministrstvo za šolstvo in šport 1999).

(b) Primerjava ocen pomembnosti področja družba v primerjavi z drugimi
področji dejavnosti

Rezultati ocen pomembnosti po področjih kažejo, da strokovni delavci v 1.
SO presenetljivo kot najpomembnejše ocenjujejo področje matematike (M
= 4,27; SD = 0,78), temu sledijo gibanje (M = 4,24; SD = 0,74), jezik (M = 4,20;
SD = 0,74), družba (M = 4,12; SD = 0,78), naravoslovje (M = 4,06; SD = 0,75) in
umetnost (M = 4,04; SD = 0,80). Vse povprečne ocene so pričakovano pre-
cej visoke, kljub temu pa lahko razberemo, da družba kot področje ni prepo-
znano kot najpomembnejše, kar bi bilo v skladu z visokimi ocenami za pod-
ročja razvoja. Domnevamo lahko, da morda strokovni delavci 1. SO v svojih
pojmovanjih socialno-emocionalnega področja ne ocenjujeo kot nekaj, če-
sar se otrok kar najbolje uči predvsem skozi načrtovane in vodene dejavnosti
na področju družba.

Če primerjamo rezultate med 1. in 2. SO, lahko ugotovimo, da v 2. SO stro-
kovni delavci kot najpomembnejše ocenjujejo področje gibanja (M = 4,38;

144
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149