Page 141 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 141
Uporaba dobrih praks za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja

veščin (Cohen 2001). Namreč, različni programi za učenje slednjih v zgodnjem
otroštvu kažejo mnoge pozitivne učinke (Payton idr. 2008; Joseph in Strain
2003; Pianta idr. 2009).

Namen pričujoče raziskave je bil preveriti, kako strokovni delavci, ki imajo
v skupini otroke od 1 do 3 let starosti, ocenjujejo socialno-emocionalno po-
dročje ter kako pogosto izvajajo posamezne dobre prakse. Postavke, ki se na-
našajo na dobre prakse, vključujejo oceno strokovnih delavcev o pogostosti
različnih vsakodnevnih interakcij in pogostosti izvedbe različnih dejavnosti.
Preverjali smo tudi, ali obstajajo razlike pri uporabi dobrih praks glede na sku-
pino (homogena/heterogena). Z raziskovalnimi vprašanji smo želeli osvetlili
pojmovanja strokovnih delavcev o socialno-emocionalnem razvoju otrok v
primerjavi s področji razvoja in področji dejavnosti ter preveriti, katere do-
bre prakse so najpogosteje izvajane.

Metodologija
Vzorec
Rezultati, ki so predstavljeni v prispevku, so del večje raziskave, v kateri je
sodelovalo 209 strokovnih delavcev iz različnih regij v Sloveniji, od teh jih je
121 delalo z otroki drugega starostnega obdobja in 88 z otroki prvega staro-
stnega obdobja. Ker je v glavni del rezultatov zajeta samo populacija stro-
kovnih delavcev, ki dela z otroki prvega starostnega obdobja, v nadaljevanju
podrobneje predstavljamo ta vzorec. V vzorcu strokovnih delavcev (n = 88),
ki delajo z otroki prvega starostnega obdobja, je bila starostna struktura pre-
cej enakomerno razpršena, 22,7  je bilo starih 51 ali več let, 9,1  je bilo starih
med 46 in 50 let, 10,2  je bilo starih med 41 in 45 let, 17,0  je bilo starih od
36 do 40 let, 19,3  je bilo starih od 30 do 35 let, 18,2  je bilo starih od 24
do 29 let in 3,4  je bilo starih med 18 in 23 let. 40,9  strokovnih delavcev je
imelo zaključeno srednješolsko izobrazbo, 38,6  je imelo zaključeno višjo ali
visoko izobrazbo, 19,3 je imelo zaključeno univerzitetno izobrazbo in le 1,1 
je imelo končan magisterij ali več. V vzorcu je imela tretjina (29,5 ) 6 do 10
let delovnih izkušenj, 23,9  jih je imelo do 5 let delovnih izkušenj, 20,5  jih
je imelo 26 ali več let delovnih izkušenj, 12,5  jih je imelo 11 do 15 let delovnih
izkušenj, 9,1  jih je imelo 21 do 25 let delovnih izkušenj in 4,5  jih je imelo
16 do 20 let delovnih izkušenj. 52,3  strokovnih delavcev je bilo na delov-
nem mestu pomočnika vzgojitelja, 47,7  pa na delovnem mestu vzgojitelja.
Večina (87,5 ) je imela v skupini 9 do 14 otrok, 2,3  jih je imelo manj kot 9
otrok, 10,2  je bilo takih, ki so imeli več kot 15 otrok, ker so imeli heterogene
ali kombinirane skupine. Več kot dve tretjini (67,2 ) strokovnih delavcev je
bilo vključenih v izobraževanje o socialno-emocionalnem razvoju otrok pred

141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146