Page 142 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 142
ta Licardo in Metka Purgaj

manj kot dvema letoma, le 3,4  jih je takšno izobraževanje imelo pred več
kot 10 leti in 19,3  pred več kot 5 leti.

Instrumentarij
Uporabili smo anketni vprašalnik, ki je nastal za potrebe te raziskave in vse-
buje vprašanja zaprtega tipa. Postavke v vprašalniku smo oblikovali na pod-
lagi strokovne literature (Ward Platt 2006; Ivić, Novak in Ašković 2002; Early
Learning Guidelines for Children Birth to Age Three 2015; Marjanovič Umek
idr. 2004; Licardo 2016). Vprašalnik je sestavljen iz več sklopov: (a) vpraša-
nja o demografskih podatkih; (b) vprašanja o pomembnosti posameznih
področij razvoja in področij dejavnosti za otrokov nadaljnji razvoj in us-
pešnost v življenju; (c) vprašanja o poznavanju in spodbujanju socialno-
emocionalnega razvoja; (č) vprašanja o izvajanju aktivnosti, ki spodbujajo
socialno-emocionalni razvoj v prvem starostnem obdobju, in vprašanja o iz-
vajanju aktivnosti, ki spodbujajo socialno-emocionalni razvoj v drugem sta-
rostnem obdobju. V sklopu a smo uporabili zaprti tip vprašanj, kjer je možen
le en odgovor. V sklopu b smo uporabili ocenjevalno lestvico Likertovega tipa
od 1 do 5 (1 – ni pomembno, 2 – malo pomembno, 3 – srednje pomembno,
4 – precej pomembno, 5 – zelo pomembno). Sklop c je prav tako sestavljen
z ocenjevalno lestvico Likertovega tipa od 1 do 5 (1 – sploh se ne strinjam, 2
– se ne strinjam, 3 – ne morem se opredeliti, 4 – se strinjam, 5 – popolnoma
se strinjam). Tudi pri zadnjem d sklopu je uporabljena Likertova ocenjevalna
lestvica d 1 do 5 (1 – nikoli, 2 – redko, 3 – srednje pogosto, 4 – pogosto, 5 –
vedno). Veljavnost anketnega vprašalnika smo preverili s poskusnim reševa-
njem ankete. Po končani pilotski izvedbi smo opustili ali spremenili dvoumna
ali nejasna vprašanja. Zanesljivost smo preverjali s Cronbachovim koeficien-
tom alfa. Koeficient zanesljivosti pri oceni pomembnosti posameznih podro-
čij razvoja in področij dejavnosti za otrokov nadaljnji razvoj ter uspešnost v
življenju za lestvico b je 0,93. Koeficient zanesljivosti pri samooceni pozna-
vanja in spodbujanja socialno-emocionalnega razvoja za lestvico c je 0,82 in
pri samooceni aktivnosti, ki spodbujajo socialno-emocionalni razvoj v prvem
starostnem obdobju, za lestvico d je 0,84. Koeficienti dokazujejo ustrezno ra-
ven notranje konsistentnosti lestvic (DeVellis 2003).

Postopki zbiranja podatkov in analize
Anketne vprašalnike smo poslali v vrtce po Sloveniji, kjer so jih izpolnjevali
vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev. Podatke smo zbirali aprila 2017 s spletno
anketo, nato pa smo vprašalnike še natisnili in jih maja ter junija 2017 razdelili
v tiskani obliki, ker je bila pri zbiranju podatkov s spletno anketo odzivnost

142
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147