Page 147 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 147
glednica 2 Razlike v uporabi dobrih praks za socialno-emocionalni razvoj med heterogenimi in homogenimi skupinami v 1. starostnem obdobju

Spremenljivka Skupina N M SD F p t (df ) p

Tolažim otroka, kadar je vznemirjen, tako da izgovarjam čustva, ki jih otrok doživlja, npr. »Jezen si«. HOM  , , , , , () ,
HET  , ,

Pri odhodu otroka domov mu pojasnim, da se kmalu vidimo, in vzpostavim primerno interakcijo, npr. HOM  , , , , , () ,
 , ,
pomaham, pozdravim. HET

Sem dosledna pri uveljavljanju meja in pravil, ki so primerna starosti in realnim pričakovanjem. HOM  , , , , , () ,
HET  , ,

Opazujem izražanje otrokovih čustev in ustrezno ukrepam, preden izbruhnejo negativna čustva. HOM  , , , , , () ,
HET  , ,

Z otroki se pogovarjam o čustvih in o tem, da je v redu, če doživlja različna čustva. HOM  , , , , , () ,
HET  , ,
Uporaba dobrih praks za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja
HOM  , , , , , () ,
147 HET  , ,
Otroke spodbujam, da čustva izražajo na različne načine, npr. skozi likovno umetnost, ples, glasbo,
domišljijsko igro.

Otroka poslušam in se nanj odzovem, ko mi poskuša povedati kaj o sebi. HOM  , , , , , () ,
HET  , ,

Vzpostavljam prijeten in ljubeč odnos z otrokom, kadar si otrok zaželi bližino odraslega. HOM  , , , , , () ,
HET  , ,

Uporabljam slike otrok in njihovih bližnjih, kadar se pogovarjam o konceptih, povezanih HOM  , , , , , () ,
z zavedanjem sebe in drugih. HET  , ,

Kadar je otrok vznemirjen, ga potolažim in ubesediva doživljanje čustev. HOM  , , , , , () ,
HET  , ,

Otroku ponudim možnost izbire, odločanja, npr. izbiro med rumeno ali rdečo skodelico. HOM  , , , , , () ,
HET  , ,

Zagotovim čas za domišljijsko in simbolno igro. HOM  , , , , , () ,
Vsak dan namenim čas branju skupaj z dvema, tremi otroki. HET  , ,
HOM  , , , , –, () ,
HET  , ,

Poudarjam pomen deljenja igrač in stvari. HOM  , , , , , () ,
HET  , ,

Otrokom ponudim igrače, pri katerih sta za igro potrebna dva ali več otrok. HOM  , , , , –, () ,
HET  , ,
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152