Page 147 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 147
glednica 2 Razlike v uporabi dobrih praks za socialno-emocionalni razvoj med heterogenimi in homogenimi skupinami v 1. starostnem obdobju
Spremenljivka Skupina N M SD F p t (df ) p
Tolažim otroka, kadar je vznemirjen, tako da izgovarjam čustva, ki jih otrok doživlja, npr. »Jezen si«. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Pri odhodu otroka domov mu pojasnim, da se kmalu vidimo, in vzpostavim primerno interakcijo, npr. HOM , , , , , () ,
, ,
pomaham, pozdravim. HET
Sem dosledna pri uveljavljanju meja in pravil, ki so primerna starosti in realnim pričakovanjem. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Opazujem izražanje otrokovih čustev in ustrezno ukrepam, preden izbruhnejo negativna čustva. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Z otroki se pogovarjam o čustvih in o tem, da je v redu, če doživlja različna čustva. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Uporaba dobrih praks za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja
HOM , , , , , () ,
147 HET , ,
Otroke spodbujam, da čustva izražajo na različne načine, npr. skozi likovno umetnost, ples, glasbo,
domišljijsko igro.
Otroka poslušam in se nanj odzovem, ko mi poskuša povedati kaj o sebi. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Vzpostavljam prijeten in ljubeč odnos z otrokom, kadar si otrok zaželi bližino odraslega. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Uporabljam slike otrok in njihovih bližnjih, kadar se pogovarjam o konceptih, povezanih HOM , , , , , () ,
z zavedanjem sebe in drugih. HET , ,
Kadar je otrok vznemirjen, ga potolažim in ubesediva doživljanje čustev. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Otroku ponudim možnost izbire, odločanja, npr. izbiro med rumeno ali rdečo skodelico. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Zagotovim čas za domišljijsko in simbolno igro. HOM , , , , , () ,
Vsak dan namenim čas branju skupaj z dvema, tremi otroki. HET , ,
HOM , , , , –, () ,
HET , ,
Poudarjam pomen deljenja igrač in stvari. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Otrokom ponudim igrače, pri katerih sta za igro potrebna dva ali več otrok. HOM , , , , –, () ,
HET , ,
Spremenljivka Skupina N M SD F p t (df ) p
Tolažim otroka, kadar je vznemirjen, tako da izgovarjam čustva, ki jih otrok doživlja, npr. »Jezen si«. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Pri odhodu otroka domov mu pojasnim, da se kmalu vidimo, in vzpostavim primerno interakcijo, npr. HOM , , , , , () ,
, ,
pomaham, pozdravim. HET
Sem dosledna pri uveljavljanju meja in pravil, ki so primerna starosti in realnim pričakovanjem. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Opazujem izražanje otrokovih čustev in ustrezno ukrepam, preden izbruhnejo negativna čustva. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Z otroki se pogovarjam o čustvih in o tem, da je v redu, če doživlja različna čustva. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Uporaba dobrih praks za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja
HOM , , , , , () ,
147 HET , ,
Otroke spodbujam, da čustva izražajo na različne načine, npr. skozi likovno umetnost, ples, glasbo,
domišljijsko igro.
Otroka poslušam in se nanj odzovem, ko mi poskuša povedati kaj o sebi. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Vzpostavljam prijeten in ljubeč odnos z otrokom, kadar si otrok zaželi bližino odraslega. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Uporabljam slike otrok in njihovih bližnjih, kadar se pogovarjam o konceptih, povezanih HOM , , , , , () ,
z zavedanjem sebe in drugih. HET , ,
Kadar je otrok vznemirjen, ga potolažim in ubesediva doživljanje čustev. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Otroku ponudim možnost izbire, odločanja, npr. izbiro med rumeno ali rdečo skodelico. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Zagotovim čas za domišljijsko in simbolno igro. HOM , , , , , () ,
Vsak dan namenim čas branju skupaj z dvema, tremi otroki. HET , ,
HOM , , , , –, () ,
HET , ,
Poudarjam pomen deljenja igrač in stvari. HOM , , , , , () ,
HET , ,
Otrokom ponudim igrače, pri katerih sta za igro potrebna dva ali več otrok. HOM , , , , –, () ,
HET , ,