Page 146 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 146
ta Licardo in Metka Purgaj

Preglednica 1 Uporaba dobrih praks za spodbujanje socialno-emocionalnega razvoja
v 1. starostnem obdobju

Spremenljivke M SD
, ,
Vzpostavljam prijeten in ljubeč odnos z otrokom, kadar si otrok zaželi
bližino odraslega. , ,
Pri odhodu otroka domov mu pojasnim, da se kmalu vidimo, in
vzpostavim primerno interakcijo, npr. pomaham, pozdravim. , ,
Sem dosledna pri uveljavljanju meja in pravil, ki so primerna starosti in
realnim pričakovanjem. , ,
Otroka poslušam in se nanj odzovem, ko mi poskuša povedati kaj o sebi. , ,
Poudarjam pomen deljenja igrač in stvari. , ,
Kadar je otrok vznemirjen, ga potolažim in ubesediva doživljanje čustev. , ,
Zagotovim čas za domišljijsko in simbolno igro. , ,
Otrokom ponudim igrače, pri katerih sta za igro potrebna dva ali več otrok. , ,
Z otroki se pogovarjam o čustvih in tem, da je v redu, če doživlja različna
čustva. , ,
Opazujem izražanje otrokovih čustev in ustrezno ukrepam, preden
izbruhnejo negativna čustva. , ,
Otroke spodbujam, da čustva izražajo na različne načine, npr. skozi
likovno umetnost, ples, glasbo, domišljijsko igro. , ,
Uporabljam slike otrok in njihovih bližnjih, kadar se pogovarjam o
konceptih, vezanih na zavedanje sebe in drugih. , ,
Tolažim otroka, kadar je vznemirjen, tako da izgovarjam čustva, ki jih
otrok doživlja, npr. »Jezen si«. , ,
Vsak dan namenim čas branju skupaj z dvema, tremi otroki.

(d) Razlike glede na heterogene in homogene skupine pri uporabi dobrih praks
za socialno-emocionalni razvoj v prvem starostnem obdobju

Podatki glede razlik v uporabi metod za socialno-emocionalni razvoj med he-
terogenimi in homogenimi skupinami v prvem starostnem obdobju kažejo,
da strokovni delavci, ki delajo v homogenih skupinah, statistično značilno
večkrat uporabljajo socialno-emocionalno interakcijo z otrokom pri odhodu
domov kot tisti, ki delajo v heterogenih skupinah (t (83) = 2,34; p = 0,02), prav
tako so doslednejši pri uveljavljanju meja in pravil, primernih starosti in re-
alnim pričakovanjem (t (83) = 2,40; p = 0,02), pogosteje poslušajo otroka in
se nanj odzovejo, kadar poskuša povedati kaj o sebi (t (83) = 4,05; p = 0,00),
pogosteje z njim vzpostavljajo prijeten in ljubeč odnos (t (83) = 3,33; p = 0,00),
pogosteje ga potolažijo, kadar je vznemirjen, in ubesedijo doživljanje čustev
(t (83) = 1,98; p = 0,05) ter pogosteje poudarjajo pomen deljenja igrač (t (82)
= 2,08; p = 0,04).

Izmed petnajst navedenih postavk za spodbujanje socialno-emocionalne-

146
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151