Page 153 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 153
Mnenja strokovnih delavcev v vrtcu
o medpodročnem povezovanju
v prvem starostnem obdobju

Barbara Baloh
Univerza na Primorskem
barbara.baloh@pef.upr.si

Petra Furlan
Univerza na Primorskem
petra.furlan@pef.upr.si

Giuliana Jelovčan
Univerza na Primorskem
giuliana.jelovcan@pef.upr.si

Bojana Kralj
Univerza na Primorskem
bojana.kralj@pef.upr.si

Otrok odkriva znanje samostojno ali po pedagoško vodeni poti, vendar razis-
kave in izkušnje kažejo, da je naključnost šibka vrednost procesa učenja. Za iz-
obraževanje v prihodnosti morajo raznolike potrebe otrok vzgojitelju, ki načr-
tuje in izvaja dejavnosti v vrtcu, predstavljati izziv, kako oblikovati učni proces,
da bo vsak otrok dosegel optimalne rezultate. To je pot raziskovanja, sodelova-
nja, spreminjanja in nikoli zaključenega procesa iskanja optimalnih rešitev, ki
jih v vrtcu vidimo predvsem v medpodročnem povezovanju in sodobnih učnih
strategijah, podprtih s sodobnim spodbudnim in inovativnim učnim okoljem.
V prispevku bodo predstavljeni rezultati raziskave, s katero smo želeli ugoto-
viti, kako strokovni delavci spodbujajo kurikularna področja jezik, narava, giba-
nje in glasba ter kje vidijo možnosti medpodročnega povezovanja navedenih
področij v prvem starostnem obdobju.
Ključne besede: medpodročno povezovanje, jezik, gibanje, glasba, narava,
mnenja strokovnih delavcev, prvo starostno obdobje

Uvod
Medpodročno povezovanje je didaktični pristop, ki otroke pripravi na vseži-
vljenjsko učenje, jim omogoči spoznavanje nove snovi z več vidikov in pove-
zovanje informacij oz. spoznanj (Hodnik Čadež in Filipčič 2005). V glavnem
posnema resnične življenjske situacije, kar za otroke pomeni dober zgled,
močan motiv za učenje in dobro pripravo na vseživljenjsko učenje. Tako se

Čotar Konrad, S., B. Borota, S. Rutar, K. Drljić in G. Jelovčan, ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje
predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-134-6.153-167
   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158