Page 255 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 255
Slikanice v prvem starostnem obdobju

Slika 8 Primer slikanice z nalogo (Remškar 2015)

Pari ilustracij so zasnovani tako, da je upodobljeno stanje prej in potem.
Pripadajoče besedilo na levi strani opiše stanje, npr. »Nobenega otroka ni več
v vrtcu. Nobene vzgojiteljice. Niti snažilke. V igralnico pa je prišla mala vila!«
(Remškar 2015), ali pa postavi vprašanje, npr. »Težko je počakati na zajtrk. Kaj
delajo otroci, da čas hitreje mine?« (Remškar 2015). Ilustracije na desni strani
pa so večinoma dopolnjene z vprašanji, ki otroka usmerijo v iskanje razlik
med levo in desno stranjo v slikanici.

Naslednji primer slikanice, ki otroka usmerja v aktivno sodelovanje, je sli-
kanica z naslovom Medvedek, kaj delaš? Slavice Remškar (2014). Slikanica je
sestavljena iz šestih zgodb, ki prikazujejo medvedka pri različnih dejavnostih.
Interakcija med besedilom in ilustracijo je izrazito dopolnjujoča, saj pomena
ne moremo razbrati, če med branjem besedila ne opazujemo ilustracij. Posa-
mezna zgodba je dolga tri ali štiri strani. Na vsaki strani so štiri ali tri manjše
ilustracije. Slikanica je zasnovana tako, da je skoraj pod vsako ilustracijo pri-
padajoče besedilo oz. vprašanje, ki spodbuja otrokovo opazovanje (slika 9).

V slikanici Barbare Hanuš Različna sva, rada se imava (2013) sta oblika in po-
stavitev besedila takšni, da otroku v predbralnem obdobju omogočata sode-
lovanje pri branju besedila. Slikanica je zasnovana tako, da je v zgornjem delu
strani postavljena ilustracija, pod njo je umeščeno besedilo. Besedilo vklju-
čuje manjši ilustraciji – glavo mačke in zajca –, na vsaki strani ti dve ilustraciji

255
   250   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260