Page 256 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 256
ja Batič in Dragica Haramija

Slika 9 Primer slikanice, ki otroka usmerja v aktivno sodelovanje (Remškar 2014)

opozarjata na dialog med literarnima likoma; gre torej za dramsko delo, saj
slikanica vsebuje dialoge brez veznega besedila ali didaskalij. Besedilo je na-
pisano v črni barvi, v vsaki povedi pa se pojavi beseda, ki je natisnjena v drugi
barvi (npr. zajec pove, da hodi pod rumenim dežnikom; beseda dežnik je za-
pisana v rumeni barvi). Barva izpostavljene besede se likovno navezuje na
zgornjo ilustracijo (slika 10). Ob koncu slikanice so dodane naloge, primerne
za otroke v prvem starostnem obdobju.

K vsebinskim posebnostim slikanic za otroke v prvem starostnem obdobju
lahko umestimo tudi odnos med besedilom in ilustracijo. Praviloma se infor-
macija, ki je podana v besedilu, ponovi v ilustraciji, zato govorimo o sime-
trični interakciji (Nikolajeva 2003) (slika 11). Tako lahko vidimo npr. fotogra-
fijo predmeta in poimenovanje (npr. beseda avto in fotografija avtomobila).
Kljub temu je potrebno otroke usmerjati v opazovanje slikovnega dela (npr.
spodbudimo otroka, da pokaže, kje ima avtomobil kolesa, brisalce . . . , pove,
kakšne barve je avto ipd.). Pri kompleksnejših ilustracijah v slikanicah, ki so
primerne za prvo starostno obdobje, lahko z otroki raziskujemo razpolože-
nje, čustvena stanja ipd. Dober primer simetrične interakcije je zbirka slikanic
Gaje Kos o grdavših (2010; 2016; 2018).

Slikopisi so posebna oblika slikanic, ki imajo dopolnjevalno interakcijo: del
pomena zgodbe izvemo iz besedila, v vsaki povedi pa so posamezne besede

256
   251   252   253   254   255   256   257   258   259   260   261