Page 251 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 251
Slikanice v prvem starostnem obdobju

Slika 3 Različne oblike slikanic (Oliver 2010; Rizzatti 1993)

Slika 4
Primer leporela (Grafenauer 2018)

obliko slikanice s starostjo bralca, kar je bilo na podlagi do takrat izdanega
gradiva utemeljeno. Teoretičarka je delila slikanice v tri zahtevnostne stop-
nje: v prvo zahtevnostno stopnjo je uvrščala leporelo ali zložljivo kartonsko
zgibanko, ki (Kobe 1987, 30) »še nima oblike knjige. [. . .] Namenjena je otro-
kom do 2., 3. leta, zato je po zunanji obliki še nekakšna prehodna stopnja med
igračo in ’pravo’ knjigo, po vsebini pa doživljajsko najpreprostejša.« Ta oblika
slikanice je bila v preteklosti obravnavana kot slikanica za dojenčke, vendar
je treba poudariti, da v zadnjem desetletju nastajajo tudi leporela, ki so na-
slovniško odprta (Peklar 2005), zato oblike knjige ne moremo (več) enačiti s
starostno skupino najmlajših bralcev, čeprav še vedno prevladuje v prvem

251
   246   247   248   249   250   251   252   253   254   255   256