Page 320 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 320
aša Živkovič in Sanela Mešinović

more h konstruktivnemu in razmišljujočemu delovanju v naravnem, kultur-
nem in socialnem okolju (Nolimal 2012).

Sklepne ugotovitve
Pri sodelovanju s starši moramo iskati nove, spremenjene načine dela (Štular
1990) in starše sprejeti kot enakopravne sodelavce. Le tako bodo namreč za-
čutili pomembnost ob skupnem načrtovanju in izvajanju vzgojnega dela ter
lepoto in uživanje ob skupni igri z otroki. To smo, po mnenju staršev, dosegli
z naš raziskavo.

Otrokov prvi stik z matematiko bo prijazen, če ga bo doživel celovito, preko
občutkov, ki so mu blizu, ob katerih se počuti sproščeno in varno. Če mu
bo uspelo ohraniti ta občutek, bo mnogo lažje premagoval ovire pri kasnej-
šem dojemanju vse zahtevnejših zakonitostih matematike, saj je vanjo vsto-
pil skozi prava vrata (Zajc in Koželj 2001, 11).

Zavedamo se, da je bilo v našo raziskavo vključenih majhno število otrok in
staršev, zato bi bilo potrebno raziskavo razširiti. Potrebovali bi več informacij
o mnenjih in stališčih staršev o matematiki ter o celostnem sodelovanju star-
šev z vzgojitelji. Na tem mestu se odpirajo nova vprašanja, in sicer: ali si vsi
starši želijo sodelovati in kdo so starši, ki si želijo sodelovati pri učenju svo-
jih otrok? Poleg tega bi bilo treba preučiti še druge načine vpeljevanja zgo-
dnje matematike v sodelovanju s starši. Vrtec in starši imajo ključno vlogo
pri matematičnem opismenjevanju, saj so prav matematične sposobnosti
in veščine tiste, ki bodo vplivale na kasnejšo uspešnost otrok in s tem tudi
države.

Literatura
Anning, A., in A. Edwards. 2006. Promoting Children’s Learning Birth to Five: Deve-

loping the New Early Years Professional. 2. izd. Buckingham: Open University
Press.
Bailey, D. H., S. R. Siegler in D. C. Geary. 2014. »Early Predictors of Middle School
Fraction Knowledge.« Developmental Science 27 (5): 75–85.
Berkowitz, T., M. W. Schaeffer, E. A. Maloney, L. Peterson, C. Gregor, S. C. Levine
in S. L. Beilock. 2016. »Math at Home Adds up to Achievement in School.«
Science 350:196–198.
Bernie, J., in M. Lall. 2008. »Building Bridges between Home and School Mathe-
matics: A Review of the Ocean Mathematics Project.« http://discovery.ucl
.ac.uk/10004003/1/Building_Bridges.pdf
Biddulph, F., J. Biddulph in C. Biddulph. 2003. The Complexity of Community and
Family Influences on Children’s Achievement in New Zealand: Best Evidence
Synthesis. Wellington, NZ: Ministry of Education.

320
   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325