Page 392 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 392
eja Volmut

o gibalni aktivnosti v času, ki ga otroci preživijo v vrtcu. Menimo, da lahko
razlog za nižjo gibalno aktivnost mlajših predšolskih otrok v času, ki ga pre-
živijo v vrtcu, pripisujemo tudi mnenju vzgojiteljic, da otroci v tej starosti ne
zmorejo daljših in zahtevnejših aktivnosti. V našo raziskavo je zajet le majhen
delež mlajših predšolskih otrok, zato rezultatov ne moremo posplošiti, pre-
dlagamo pa, da se v prihodnje naredi obširnejša študija, katere namen bo
preučiti gibalne navade otrok med prvim in tretjim letom starosti.

Dobljeni rezultati zagotavljajo boljše razumevanje vzorcev gibalne aktiv-
nosti in gibalne neaktivnosti najmlajših predšolskih otrok. Le z dobrim po-
znavanjem vzorcev gibalne aktivnosti in neaktivnosti lahko načrtujemo ter
izvajamo gibalne intervencije, katerih namen je povečati gibalno aktivnost
otrok in zmanjšati gibalno neaktivnost najmlajših predšolskih otrok.

Literatura

Aadland, E., in K. Johannessen. 2015. »Agreement of Objectively Measured
Physical Activity and Sedentary Time in Preschool Children.« Preventive
Medicine Reports 21 (2): 635–639.

Andersen, E., J. Borch-Jenssen, S. Øvreås, H. Ellingsen, K. A. Jørgensen in T. Mo-
ser. 2017. »Objectively Measured Physical Activity Level and Sedentary Be-
havior in Norwegian Children during a Week in Preschool.« Preventive Me-
dicine Reports 7:130–135.

Benjamin, S. E., A. Cradock, E. M. Walker, M. Slining in M. W. Gillman. 2008. »Obe-
sity Prevention in Child Care: A Review of U.S. State Regulations.« BMC Pu-
blic Health 30 (8): 188.

Blair, S. N., Y. Cheng in S. J. Holder. 2001. »Is Physical Activity or Physical Fitness
More Important in Defining Healt Benefits?« Medicine and Science in Sports
and Exercise 33 (6): 379–399.

Blair, P. S., J. S. Humphreys, P. Gringras, S. Taheri, N. Scott, A. Emond, J. Hen-
derson in P. J. Fleming. 2012. »Childhood Sleep Duration and Associated
Demographic Characteristics in an English Cohort.« SLEEP 35 (3): 353–360.

Brasholt, M., B. Chawes, E. Kreiner-Møller, S. Vahlkvist, M. Sinding in H. Bisgaard.
2013. »Objective Assessment of Levels and Patterns of Physical Activity in
Preschool Children.« Pediatric Research 74 (3): 333–338.

Bringolf-Isler, B., L. Grize, U. Mäder, N. Ruch, F. H. Sennhauser in C. Braun-
Fahrländer. 2009. »Assessment of Intensity, Prevalence and Duration of
Everyday Activities in Swiss School Children: A Cross-Sectional Analysis of
Accelerometer and Diary Data.« International Journal of Behavioral Nutri-
tion and Physical Activity 6 (50). https://www.doi.org/10.1186/1479-5868-6
-50

Byun, W., S. Blair in R. Pate. 2013. »Objectively Measured Sedentary Behavior in
Preschool Children: Comparison between Montessori and Traditional Pre-

392
   387   388   389   390   391   392   393   394   395   396   397