Page 389 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 389
Z merilnikom pospeška izmerjena gibalna aktivnost in gibalna neaktivnost otrok

Preglednica 3 Pearsonova povezanost (r) fenotipov gibalne aktivnosti med tednom
in koncem tedna

Postavka Pearsonova r (r2) p

Skupna količina GA , ( ) <,

Gibalna neaktivnost , ( ) ,

Nizka intenzivnost GA , ( ) ,

Srednja in visoka intenzivnost GA , ,

Preglednica 4 Pearsonova povezanost (r) fenotipov gibalne aktivnosti med dopoldanskim
in popoldanskim časom.

Postavka Pearsonova r (r2) p

Skupna količina GA , ( ) ,

Gibalna neaktivnost , ,

Nizka intenzivnost GA , ,

Srednja in visoka intenzivnost GA , ( ) ,

sti. V primerjavi časa srednje in visoke intenzivnosti gibalne aktivnosti nismo
ugotovili povezanosti.

Preglednica 4 prikazuje povezanost gibalne aktivnosti med časom, ki so ga
otroci preživeli v vrtcu, in časom, ki so ga preživeli v domačem okolju, in sicer
le za obdobje od srede do petka. Rezultati kažejo srednjo moč pozitivne po-
vezanosti celotne gibalne aktivnosti (r = 0,448; p = 0,028) in časa srednje ter
visoke intenzivnosti gibalne aktivnosti (r = 0,543; p = 0,006). In sicer dnevni
čas razloži med 20  in 29  variance povezanosti. V času nizke gibalne inten-
zivnosti nismo ugotovili povezanosti. Pravo tako smo ugotovili zgolj trend
povezanosti časa gibalne neaktivnosti (r = 0,395; p = 0,056).

Razprava

Cilj našega prispevka je bil z merilnikom pospeška izmeriti gibalno aktivnost
in gibalno neaktivnost otrok med prvim in tretjim letom starosti ter preučiti
znotrajdnevno in mednevno variabilnost gibalne aktivnosti. Ugotovili smo,
da so otroci 46  dnevnega časa gibalno aktivni, tako v nizki kot tudi v sred-
nji in visoki intenzivnosti gibalne aktivnosti. Žal pa kar 54  dnevnega časa
preživijo gibalno neaktivno. V skladu z našimi rezultati je tudi raziskava E. Jo-
hansson idr. (2015), ki navajajo, da dve leti stari norveški otroci več kot 50 
dnevnega časa preživijo gibalno aktivno.

Rezultate študij, ki preučujejo gibalno atkivnost šolskih otrok, velikokrat
primerjamo s priporočili Svetovne zdravstvene organizacije (World Health
Organization 2010). Slednja pravijo, naj bodo otroci in mladostniki med 5.

389
   384   385   386   387   388   389   390   391   392   393   394