Page 389 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 389
Z merilnikom pospeška izmerjena gibalna aktivnost in gibalna neaktivnost otrok
Preglednica 3 Pearsonova povezanost (r) fenotipov gibalne aktivnosti med tednom
in koncem tedna
Postavka Pearsonova r (r2) p
Skupna količina GA , ( ) <,
Gibalna neaktivnost , ( ) ,
Nizka intenzivnost GA , ( ) ,
Srednja in visoka intenzivnost GA , ,
Preglednica 4 Pearsonova povezanost (r) fenotipov gibalne aktivnosti med dopoldanskim
in popoldanskim časom.
Postavka Pearsonova r (r2) p
Skupna količina GA , ( ) ,
Gibalna neaktivnost , ,
Nizka intenzivnost GA , ,
Srednja in visoka intenzivnost GA , ( ) ,
sti. V primerjavi časa srednje in visoke intenzivnosti gibalne aktivnosti nismo
ugotovili povezanosti.
Preglednica 4 prikazuje povezanost gibalne aktivnosti med časom, ki so ga
otroci preživeli v vrtcu, in časom, ki so ga preživeli v domačem okolju, in sicer
le za obdobje od srede do petka. Rezultati kažejo srednjo moč pozitivne po-
vezanosti celotne gibalne aktivnosti (r = 0,448; p = 0,028) in časa srednje ter
visoke intenzivnosti gibalne aktivnosti (r = 0,543; p = 0,006). In sicer dnevni
čas razloži med 20 in 29 variance povezanosti. V času nizke gibalne inten-
zivnosti nismo ugotovili povezanosti. Pravo tako smo ugotovili zgolj trend
povezanosti časa gibalne neaktivnosti (r = 0,395; p = 0,056).
Razprava
Cilj našega prispevka je bil z merilnikom pospeška izmeriti gibalno aktivnost
in gibalno neaktivnost otrok med prvim in tretjim letom starosti ter preučiti
znotrajdnevno in mednevno variabilnost gibalne aktivnosti. Ugotovili smo,
da so otroci 46 dnevnega časa gibalno aktivni, tako v nizki kot tudi v sred-
nji in visoki intenzivnosti gibalne aktivnosti. Žal pa kar 54 dnevnega časa
preživijo gibalno neaktivno. V skladu z našimi rezultati je tudi raziskava E. Jo-
hansson idr. (2015), ki navajajo, da dve leti stari norveški otroci več kot 50
dnevnega časa preživijo gibalno aktivno.
Rezultate študij, ki preučujejo gibalno atkivnost šolskih otrok, velikokrat
primerjamo s priporočili Svetovne zdravstvene organizacije (World Health
Organization 2010). Slednja pravijo, naj bodo otroci in mladostniki med 5.
389
Preglednica 3 Pearsonova povezanost (r) fenotipov gibalne aktivnosti med tednom
in koncem tedna
Postavka Pearsonova r (r2) p
Skupna količina GA , ( ) <,
Gibalna neaktivnost , ( ) ,
Nizka intenzivnost GA , ( ) ,
Srednja in visoka intenzivnost GA , ,
Preglednica 4 Pearsonova povezanost (r) fenotipov gibalne aktivnosti med dopoldanskim
in popoldanskim časom.
Postavka Pearsonova r (r2) p
Skupna količina GA , ( ) ,
Gibalna neaktivnost , ,
Nizka intenzivnost GA , ,
Srednja in visoka intenzivnost GA , ( ) ,
sti. V primerjavi časa srednje in visoke intenzivnosti gibalne aktivnosti nismo
ugotovili povezanosti.
Preglednica 4 prikazuje povezanost gibalne aktivnosti med časom, ki so ga
otroci preživeli v vrtcu, in časom, ki so ga preživeli v domačem okolju, in sicer
le za obdobje od srede do petka. Rezultati kažejo srednjo moč pozitivne po-
vezanosti celotne gibalne aktivnosti (r = 0,448; p = 0,028) in časa srednje ter
visoke intenzivnosti gibalne aktivnosti (r = 0,543; p = 0,006). In sicer dnevni
čas razloži med 20 in 29 variance povezanosti. V času nizke gibalne inten-
zivnosti nismo ugotovili povezanosti. Pravo tako smo ugotovili zgolj trend
povezanosti časa gibalne neaktivnosti (r = 0,395; p = 0,056).
Razprava
Cilj našega prispevka je bil z merilnikom pospeška izmeriti gibalno aktivnost
in gibalno neaktivnost otrok med prvim in tretjim letom starosti ter preučiti
znotrajdnevno in mednevno variabilnost gibalne aktivnosti. Ugotovili smo,
da so otroci 46 dnevnega časa gibalno aktivni, tako v nizki kot tudi v sred-
nji in visoki intenzivnosti gibalne aktivnosti. Žal pa kar 54 dnevnega časa
preživijo gibalno neaktivno. V skladu z našimi rezultati je tudi raziskava E. Jo-
hansson idr. (2015), ki navajajo, da dve leti stari norveški otroci več kot 50
dnevnega časa preživijo gibalno aktivno.
Rezultate študij, ki preučujejo gibalno atkivnost šolskih otrok, velikokrat
primerjamo s priporočili Svetovne zdravstvene organizacije (World Health
Organization 2010). Slednja pravijo, naj bodo otroci in mladostniki med 5.
389