Page 76 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 76
likki Ukkonen-Mikkola and Juliene Madureira Ferreira

De Oliveira. 2008. ‘Desafios metodológicos na perspectiva da rede de sig-
nificacoes.’ Cadernos de Pesquisa 38 (133): 147–170.
Rutanen, N. 2012. ‘Socio-Spatial Practices in a Finnish Daycare Group for 1- to
3-Year-Olds.’ Early Years 32 (2): 201–214.
———. 2014. ‘Lived Spaces in a Toddler Group: Application pf Lefebvre’s Spatial
Triad.’ In Lived Spaces of Infant-Toddler Education and Care: Exploring Diverse
Perspectives on Theory, Research and Practice, edited by L. Harrison and J.
Sumsion, 17–28. New York: Springer.
Rutanen, N., K. De Souza Amorim, H. Marwick, and J. White. 2018. ‘Tensions and
Challenges Concerning Ethics on Video Research with Young Children’s
Experiences from an International Collaboration among Seven Countries.’
Video Journal of Education and Pedagogy 3 (7): 1–14.
Salomon, A., J. Sumsion, and J. Harrison. 2017. ‘Infants Draw on “Emotional Cap-
ital” in Early Childhood Education Contexts: A New Paradigm.’ Contempo-
rary Issues in Early Childhood 18 (4): 362–374.
Smith, A. B. 2002. ‘Interpreting and Supporting Participation Rights: Contribu-
tions from Sociocultural Theory.’ International Journal of Children’s Rights
10:73–88.
Sumsion, J., and L. Harrison. 2014. ‘Infant and Toddler Play.’ In The SAGE Hand-
book of Play and Learning in Early Childhood, edited by L. Brooker, M. Blaise,
and S. Edwards, 206–318. Los Angeles: Sage.
Vasconcelos, C. R. F., and M. C. Rossetti-Ferreira. 2004. ‘Criancas pequenas brin-
cando em creche: a possibilidade de múltiplos pontos de vista.’ In Rede
de significacoes e o estudo do desenvolvimento humano, edited by M. C.
Rossetti-Ferreira, K. De Souza Amorim, and A. P. Soares-Silva, 113–126. Car-
valho: Artmed.

Videosnemanje kot raziskovalna metoda za raziskovanje otrok,
mlajših od treh let
Članek obravnava uporabo videosnemanja kot metode preučevanja odnosov
v skupini, učenja in razvoja v vrtcu pri otrocih, mlajših od treh let. Kljub vedno
večjemu številu dojenčkov in malčkov, ki v državah OECD obiskujejo programe
zgodnjega izobraževanja in nege, je še vedno malo raziskav, ki se osredotočajo
na otroke do treh let starosti. Eden od razlogov za pomanjkanje takšnih razi-
skav je metodološki, zato pričujoči članek na kratko obravnava nekaj vprašanj
pri obravnavi malčkov kot vira informacij. Članek predstavlja dve različni me-
todi videosnemanja, opozarja na etična vprašanja pri snemanju majhnih otrok
in razpravlja o idejah o tem, katere vrste ukrepov bi bilo mogoče izvesti, da bi
zagotovili sodelovanje otrok v raziskovalnem procesu.
Ključne besede: videosnemanje, dojenčki, malčki, raziskovalne metode

76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81