Page 111 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 111
Proučevanje odvisnosti razumevanja in trajnosti znanja od različnih pristopov poučevanja

Preglednica 4 Prikaz strukturnih odstotkov (f ) za posamezne stopnje soglašanja
s postavljenimi trditvami na vprašanje, kaj je študentom po njihovem
mnenju najbolj pomagalo pri razumevanju bioloških vsebin pri predmetu
Naravoslovje 1 (N = 104)

Trditev () () () () ()

Razlaga predavateljice. , , , , ,
Animacije in kratki filmi o temi, ki smo jo , , , , ,
obravnavali.
Fotografije in risbe. , , , , ,
Drsnice v programu PowerPoint. , , , , ,
Delo z živimi organizmi na LV in TE. , , , , ,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) zelo se strinjam, (2) strinjam se, (3) ne strinjam se, (4) sploh se
ne strinjam, (5) ne vem.

Preglednica 4 prikazuje, da so študenti mnenja, da so jim pri razumevanju
bioloških vsebin pri predmetu Naravoslovje 1 pomagali vsi navedeni pristopi
poučevanja in vsi navedeni učni pripomočki, vendar so med njimi najvišje
ovrednotili fotografije in risbe, prikazane ob ustni razlagi predavateljice (x =
3,58), in delo z živimi organizmi na laboratorijskih in terenskih vajah (x = 3,57).
Nekoliko manj je po njihovem mnenju k razumevanju pripomogla uporaba
drsnic v programu PowerPoint (x = 3,52) in sama razlaga predavateljice (x =
3,45), najmanj pa animacije in kratki filmi o temi, ki smo jo obravnavali (x =
3,33); zadnja se od prvih dveh tudi statistično pomembno razlikuje.

Nato smo študente prosili, naj se opredelijo, kateri pristopi poučevanja z
uporabljenimi učnimi pripomočki so po njihovem mnenju najbolj pripomo-
gli k trajnosti znanja bioloških vsebin, podanih pri predmetu Naravoslovje
1. Tudi tukaj so študentje ovrednotili naslednje pristope poučevanja, učenja
in uporabljene učne pripomočke: razlaga predavateljice, animacije in kratki
filmi o obravnavani temi, fotografije in risbe, prikazane ob ustni razlagi preda-
vateljice, uporaba drsnic v programu PowerPoint, delo z živimi organizmi na
laboratorijskih in terenskih vajah ter kasnejši študij bioloških vsebin z drsnic,
iz zapiskov in knjig.

S preglednice 5 je razvidno, da so tudi pri trajnosti znanja po mnenju ve-
like večine študentov pomagali vsi pristopi poučevanja bioloških vsebin in vsi
navedeni učni pripomočki; še najbolj je po njihovem mnenju k temu pripo-
moglo delo z živimi organizmi na laboratorijskih in terenskih vajah (x = 3,52),
sledijo mu drsnice, pripravljene v programu PowerPoint (x = 3,51), kasnejši
študij snovi (x = 3,49) ter fotografije in risbe, prikazane ob ustni razlagi pre-
davateljice (x = 3,49). Kot najmanj so jim po njihovem mnenju pri pomnjenju
snovi pomagali razlaga predavateljice (x = 3,37) in animacije ter kratki filmi

111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116