Page 112 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 112
ja Plazar

Preglednica 5 Prikaz strukturnih odstotkov (f ) za posamezne stopnje soglašanja
s postavljenimi trditvami na vprašanje, kaj je študentom po njihovem
mnenju najbolj pomagalo pri trajnosti znanja bioloških vsebin pri predmetu
Naravoslovje 1 (N = 104)

Trditev () () () () ()

Razlaga predavateljice. , , , , ,
Animacije in kratki filmi o temi, ki smo jo , , , , ,
obravnavali.
Fotografije in risbe. , , , , ,
Drsnice v programu PowerPoint. , , , , ,
Delo z živimi organizmi na LV in TE. , , , , ,
Kasnejši študij z drsnic, zapiskov in študijske , , , , ,
literature.

Opombe Naslovi stolpcev: (1) zelo se strinjam, (2) strinjam se, (3) ne strinjam se, (4) sploh se
ne strinjam, (5) ne vem.

o temi, ki smo jo obravnavali (x = 3,23). Mediana zadnje trditve se tudi stati-
stično razlikuje od median trditev, da sta jim pri pomnjenju bioloških vsebin
pomagala delo z živimi organizmi in uporaba drsnic, narejenih v programu
PowerPoint.

Drugi sklop

Preverjanje znanja bioloških vsebin s področja delitve celice
in procesa fotosinteze

Drugi sklop vprašalnika je bil oblikovan kot test znanja, s katerim smo prever-
jali znanje in razumevanje študentov dveh področij biologije, za kateri smo
predpostavljali, da sta za študente najtežje razumljivi, in sicer delitev celic in
proces fotosinteze. Test je bil sestavljen iz trditev, za katere so se študentje
morali opredeliti, ali so pravilne ali napačne.

Pred testom znanja smo jih prosili, naj navedejo, kateri pristopi poučeva-
nja in kateri učni pripomočki so jim po njihovem mnenju najbolj pomagali
pri razumevanje teh dveh bioloških vsebin: razlaga predavateljice, drsnice,
izdelane v programu PowerPoint, kratki animirani filmi ali kasnejše učenje z
drsnic, iz zapiskov in druge študijske literature. Študentje so se največkrat od-
ločili za več načinov poučevanja (preglednici 6 in 7).

Pri vprašanju o razumevanju bioloških vsebin s področja delitve celice so
študentje največkrat navedli, da jim je pri razumevanju pomagala razlaga
predavateljice (66,37 ), v nekoliko manjšem odstotku so se odločili za dr-
snice, izdelane v programu PowerPoint (54, 81 ), približno polovici študen-
tov pa je pri razumevanju snovi po njihovem mnenju pomagal kasnejši študij

112
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117