Page 108 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 108
ja Plazar

Preglednica 1 Število študentov v vzorcu (f ) in strukturni odstotki števila študentov (f )
glede na letnik študija

Letnik študija . . . Skupaj

f    
f  , , , ,

Primorskem, od tega 41 študentov 2. letnika (39,4 ), 32 študentov 3. letnika
(30,8 ) in 31 študentov 4. letnika (29,8 ) (preglednica 1). Študentov 1. letnika
študijskega programa v raziskavo nismo vključili, ker predmet Naravoslovje
1, v katerem podajamo biološke vsebine, izvajamo šele v 2. letniku študija.

Merski pripomočki
Za namene raziskave smo pripravili vprašalnik, sestavljen iz uvodnega dela
in nadaljnjih štirih tematskih sklopov. V uvodnem delu vprašalnika smo štu-
dente povprašali po letniku študija, o navedbi približnega odstotka udeležbe
na predavanjih ter o končni oceni izpita pri predmetu Naravoslovje 1.

Prvi sklop, v katerem smo jih spraševali o afiniteti do naravoslovja in do raz-
ličnih pristopov poučevanja ter o povezavi med razumevanjem in pomnje-
njem vsebin ter različnimi pristopi poučevanja snovi s področja biologije, je
bil sestavljen iz treh skupin 4-stopenjskih lestvic Likertovega tipa (izbirali so
med: sploh se ne strinjam, ne strinjam se, strinjam se in zelo se strinjam).

Drugi sklop vprašalnika, s katerim smo preverjali znanje s področja delitve
celic in fotosinteze, je bil sestavljen iz trditev, za katere so se študentje morali
opredeliti, ali so pravilne ali napačne. Poleg tega so morali označiti, kateri pri-
stopi poučevanja z uporabo različnih učnih pripomočkov so jim po njihovem
mnenju najbolj pomagali pri razumevanju teh dveh bioloških vsebin.

V tretjem sklopu so bile podane trditve, do katerih so se študentje mo-
rali opredeliti, ali so pravilne ali napačne. V trditvah so bila podana biološka
dejstva iz različnih vsebinskih sklopov, o katerih so študentje slišali pri preda-
vanjih, videli v kratkih filmih o obravnavani tematiki ali so zanje slišali ali jih
izkusili sami med laboratorijskimi vajami, pri katerih so sami izvajali poskuse
in imeli opravka z živimi organizmi.

Četrti, zadnji sklop vprašalnika je vseboval vprašanje odprtega tipa, kjer
so morali študentje navesti, kateri podatki, vsebinski sklopi ali dejavnosti pri
predmetu Naravoslovje 1 so jim najbolj ostali v spominu.

Zbiranje in obdelava podatkov
Zbiranje podatkov je potekalo v marcu 2018. Študentje so bili pred anketi-
ranjem obveščeni o raziskavi in njenem namenu. Vprašalnike so sodelujoči v
raziskavi izpolnjevali anonimno, samostojno, po metodi papir – svinčnik. Do-

108
   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113