Page 113 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 113
Proučevanje odvisnosti razumevanja in trajnosti znanja od različnih pristopov poučevanja

Preglednica 6 Prikaz strukturnih odstotkov (f ) pritrdilnih odgovorov na vprašanje, kateri
pristopi poučevanja in kateri učni pripomočki so študentom po njihovem
mnenju najbolj pomagali pri razumevanju bioloških vsebin s področja
delitve celice pri predmetu Naravoslovje 1 (N = 104)

Trditev f

Razlaga predavateljice. ,
Drsnice v programu PowerPoint. ,
Kratki animirani filmi. ,
Kasnejši študij z drsnic, zapiskov in študijske literature. ,
Nič, še vedno ne razumem.
,

Preglednica 7 Prikaz strukturnih odstotkov (f ) pritrdilnih odgovorov na postavljene
trditve na vprašanje, kateri pristopi poučevanja in kateri učni pripomočki
so študentom po njihovem mnenju najbolj pomagali pri razumevanju
bioloških vsebin, povezanih s procesom fotosinteze pri predmetu
Naravoslovje 1 (N = 104)

Trditev f

Razlaga predavateljice. ,
Drsnice v programu PowerPoint. ,
Kratki animirani filmi. ,
Kasnejši študij z drsnic, zapiskov in študijske literature. ,
Nič, še vedno ne razumem.
,

z drsnic, iz zapiskov in študijske literature (50,96 ). V najmanjšem odstotku
so se odločili za kratke animirane filme o obravnavani temi (48,08 ). Dva štu-
denta četrtega letnika (1,92 ) sta pritrdila trditvi, da so jima vsebine s pod-
ročja delitve celice še vedno nerazumljive (preglednica 6). Med posameznimi
pristopi poučevanja in uporabljenimi učnimi pripomočki nismo zasledili no-
benih statistično pomembnih razlik.

Na vprašanje, kateri pristopi poučevanja in kateri učni pripomočki so štu-
dentom po njihovem mnenju najbolj pomagali pri razumevanju procesa fo-
tosinteze, so ti največkrat navedli razlago predavateljice (70,19 ). Spet so
se v nekoliko manjšem odstotku odločili za drsnice, izdelane v programu
PowerPoint (63,46 ), nekoliko manj kot polovici študentov pa je pri razu-
mevanju pomagal kasnejši študij z drsnic, iz zapiskov in študijske literature
(50,96 ). V najmanjši meri so jim po njihovem mnenju pri razumevanju po-
magali kratki animirani filmi (31,73 ); mediana tega odgovora se tudi stati-
stično pomembno razlikuje od mediane prvih dveh najpogostejših odgovo-
rov. En študent (0,96 ) drugega letnika je pritrdil izjavi, da mu proces foto-
sinteze še vedno ni jasen (preglednica 7).

113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118