Page 110 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 110
ja Plazar

Preglednica 3 Prikaz strukturnih odstotkov (f ) za posamezne stopnje soglašanja
s postavljenimi trditvami v povezavi z afiniteto do predmeta Naravoslovje 1
in različnih pristopov poučevanja bioloških vsebin (N = 104)

Trditev () () () () ()

Predmet Naravoslovje  mi je bil všeč. , , , , ,
Všeč mi je bil zaradi razlage predavateljice. , , , , ,
Všeč mi je bil zaradi laboratorijskih in terenskih vaj. , , , , ,
Všeč mi je bil zaradi razumljivih drsnic v programu , , , , ,
PowerPoint.
Všeč mi je bil zaradi animacij in kratkih filmov o , , , , ,
obravnavani temi.

Opombe Naslovi stolpcev: (1) zelo se strinjam, (2) strinjam se, (3) ne strinjam se, (4) sploh se
ne strinjam, (5) ne vem.

prosili, naj s pomočjo 4-stopenjske Likertove lestvice stališč opredelijo tudi
afiniteto do različnih pristopov poučevanja in učnih pripomočkov, ki smo jih
uporabili pri podajanju bioloških vsebin, in sicer do razlage predavateljice,
praktičnih laboratorijskih in terenskih vaj, uporabe drsnic, narejenih v pro-
gramu PowerPoint, ter do uporabe kratkih filmov in animacij o obravnavani
temi.

Iz preglednice 3 lahko razberemo, da je bil večini študentov Razrednega
pouka predmet Naravoslovje 1, ki zajema biološke vsebine naravoslovja, všeč.
Večina študentov se je pozitivno opredelila tudi do vseh uporabljenih pri-
stopov poučevanja snovi ter učnih pripomočkov. Izračunane povprečne vre-
dnosti za posamezne trditve kažejo, da jim je bil predmet všeč predvsem za-
radi razumljivih drsnic v programu PowerPoint (x = 3,56) in zaradi razlage pre-
davateljice (x = 3,54), nekoliko manj zaradi laboratorijskih in terenskih vaj (x
= 3,41), najmanj pa zaradi animacij in filmčkov o obravnavani temi (x = 3,35),
vendar med skupinami trditev nismo opazili statistično pomembnih razlik (P
= 0,147).

Ovrednotenje različnih pristopov poučevanja, ki so po mnenju študentov
najbolj pripomogli k razumevanju in pomnjenju bioloških vsebin

Študente smo povprašali, kateri pristopi poučevanja z uporabo različnih uč-
nih pripomočkov so po njihovem mnenju najbolj pripomogli k razumeva-
nju bioloških vsebin pri predmetu Naravoslovje 1. Študenti so ovrednotili na-
slednje načine: razlaga predavateljice, animacije in kratki filmi o obravnavani
temi, fotografije in risbe, prikazane ob ustni razlagi predavateljice, uporaba
drsnic v programu PowerPoint ter delo z živimi organizmi na laboratorijskih
in terenskih vajah.

110
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115