Page 121 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 121
Proučevanje odvisnosti razumevanja in trajnosti znanja od različnih pristopov poučevanja
gel izkustveno naravnan pouk. Ti so v skladu z izsledki iz literature, v kate-
rih dokazujejo prednosti izkustvenega pred ostalimi pristopi poučevanja v
smislu razumevanja bioloških vsebin (Loxley idr. 2010; Ward idr. 2011; Lee idr.
2017; Winterbottom 2017), ugotovili pa smo, da je k zapomnitvi bioloških vse-
bin veliko pripomogla tudi razlaga predavateljice. Nekoliko je presenetljivo,
da je razlaga vplivala na pomnjenje v večji meri kot uporaba animacij in krat-
kih filmov, s pomočjo katerih smo želeli še dodatno obrazložiti obravnavano
snov, vendar nekatere raziskave kažejo, da je pri obravnavi težjih bioloških
vsebin tradicionalni način podajanja vsebin uspešnejši od uporabe IKT (Sa-
deghi, Sedaghat in Ahmadi 2014).
Zaključki
Rezultati naše študije kažejo, da je k razumevanju in trajnosti znanja, prido-
bljenega pri predmetu Naravoslovje 1, v največji meri pripomogel izkustveno
naravnan pouk, ki so ga bili študentje študijskega programa Razredni pouk
deležni pri laboratorijskih in terenskih vajah. Presenetljivi so rezultati, ki ka-
žejo, da so študentje pridobili več trajnega znanja na podlagi tradicionalnega
podajanja bioloških vsebin kot pri poučevanju z uporabo IKT, pri katerem so
si študentje ogledali animacije in kratke filme o obravnavni temi, vendar smo
razlago pri vseh bioloških vsebinah podkrepili s slikami, shemami in fotogra-
fijami ter z drsnicami v programu PowerPoint, tako da se nekaterih segmen-
tov uporabe IKT ne da ostro ločiti od same razlage bioloških vsebin. Izsledke
raziskave bomo lahko uporabili pri nadaljnjem načrtovanju in izboljševanju
podajanja bioloških vsebin pri predmetu Naravoslovje 1.
Literatura
Brown, C. R. 1990. »Some Misconceptions in Meiosis Shown by Students Re-
sponding to an Advances Level Practical Examination Question in Bio-
logy.« Journal of Biological Education 24 (3): 182–186.
Bulić, Mila, in Petra Mandić Jelaska. 2017. »The Effect of E-Learning on the Acqui-
sition of Learning Outcomes in Teaching Science and Biology.« Croatian
Journal of Education 19 (2): 447–477.
Bulić, Mila, in Daniela Novoselić. 2014. »E-Learning in a Biology Classroom.« ICT
in Practice, 1. april. http://www.ictinpractice.com/e-learning-in-a-biology
-classroom/
Clark, Richard E., Paul A. Kirschner in John Sweller. 2006. »Why Minimal Gui-
dance During Instruction Does Not Work: An Analysis of the Failure of Con-
structivist, Discovery, Problem-Based, Experiential, and Inquiry-Based Te-
aching.« Educational Psychologist 41 (2): 75–86.
Dobber, Marjolijn, Rosanne Zwart, Marijn Tanis in Bert van Oers. 2017. »Litera-
121
gel izkustveno naravnan pouk. Ti so v skladu z izsledki iz literature, v kate-
rih dokazujejo prednosti izkustvenega pred ostalimi pristopi poučevanja v
smislu razumevanja bioloških vsebin (Loxley idr. 2010; Ward idr. 2011; Lee idr.
2017; Winterbottom 2017), ugotovili pa smo, da je k zapomnitvi bioloških vse-
bin veliko pripomogla tudi razlaga predavateljice. Nekoliko je presenetljivo,
da je razlaga vplivala na pomnjenje v večji meri kot uporaba animacij in krat-
kih filmov, s pomočjo katerih smo želeli še dodatno obrazložiti obravnavano
snov, vendar nekatere raziskave kažejo, da je pri obravnavi težjih bioloških
vsebin tradicionalni način podajanja vsebin uspešnejši od uporabe IKT (Sa-
deghi, Sedaghat in Ahmadi 2014).
Zaključki
Rezultati naše študije kažejo, da je k razumevanju in trajnosti znanja, prido-
bljenega pri predmetu Naravoslovje 1, v največji meri pripomogel izkustveno
naravnan pouk, ki so ga bili študentje študijskega programa Razredni pouk
deležni pri laboratorijskih in terenskih vajah. Presenetljivi so rezultati, ki ka-
žejo, da so študentje pridobili več trajnega znanja na podlagi tradicionalnega
podajanja bioloških vsebin kot pri poučevanju z uporabo IKT, pri katerem so
si študentje ogledali animacije in kratke filme o obravnavni temi, vendar smo
razlago pri vseh bioloških vsebinah podkrepili s slikami, shemami in fotogra-
fijami ter z drsnicami v programu PowerPoint, tako da se nekaterih segmen-
tov uporabe IKT ne da ostro ločiti od same razlage bioloških vsebin. Izsledke
raziskave bomo lahko uporabili pri nadaljnjem načrtovanju in izboljševanju
podajanja bioloških vsebin pri predmetu Naravoslovje 1.
Literatura
Brown, C. R. 1990. »Some Misconceptions in Meiosis Shown by Students Re-
sponding to an Advances Level Practical Examination Question in Bio-
logy.« Journal of Biological Education 24 (3): 182–186.
Bulić, Mila, in Petra Mandić Jelaska. 2017. »The Effect of E-Learning on the Acqui-
sition of Learning Outcomes in Teaching Science and Biology.« Croatian
Journal of Education 19 (2): 447–477.
Bulić, Mila, in Daniela Novoselić. 2014. »E-Learning in a Biology Classroom.« ICT
in Practice, 1. april. http://www.ictinpractice.com/e-learning-in-a-biology
-classroom/
Clark, Richard E., Paul A. Kirschner in John Sweller. 2006. »Why Minimal Gui-
dance During Instruction Does Not Work: An Analysis of the Failure of Con-
structivist, Discovery, Problem-Based, Experiential, and Inquiry-Based Te-
aching.« Educational Psychologist 41 (2): 75–86.
Dobber, Marjolijn, Rosanne Zwart, Marijn Tanis in Bert van Oers. 2017. »Litera-
121