Page 118 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 118
ja Plazar
Preglednica 11 Prikaz najpogostejših odgovorov na odprto vprašanje »Kateri podatek,
vsebinski sklop ali dejavnost pri predmetu Naravoslovje 1 vam je najbolj
ostal/-a v spominu?«
Postavka f
Če se gekon počuti ogroženega, odvrže svoj rep. Zaradi tega lahko tudi pogine.
Vse, kar se tiče rastlin in živali.
Predavanje o ekologiji in ozonski luknji.
Zgradba cveta pri kritosemenkah.
Morski psi nimajo mehurja in sečno kislino izločajo v kri; zato ima meso značilen okus.
Opazovanje rastlin in živali pod mikroskopom.
Razdelitev živalskega kraljestva.
Popolna in nepopolna preobrazba pri žuželkah.
bolj zapomnili, in iz tega sklepati, kateri pristop poučevanja bioloških vsebin
je bil najuspešnejši z vidika trajnosti znanja. Postavili smo jim vprašanje od-
prtega tipa, v katerem smo jih prosili, naj navedejo, kateri podatek, vsebinski
sklop ali dejavnost pri predmetu Naravoslovje 1, bodisi pri predavanjih, labo-
ratorijskih ali terenskih vajah, jim je najbolj ostal ali ostala v spominu.
Na vprašanje je odgovorilo 99 študentov (95,2 ); nanj smo prejeli 46 raz-
ličnih odgovorov.
Osem najpogostejših odgovorov, na katere je odgovorilo 43 študentov
(41,35 ), je predstavljenih v preglednici 11.
Iz odgovorov lahko razberemo, da so študentom najbolj ostali v spominu
podatki in znanje, ki so jih pridobili s pomočjo izkustvenega učenja na la-
boratorijskih vajah, kjer so opazovali rastline in živali, med njimi gekona in
različne stadije razvoja pri žuželkah s popolno in nepopolno preobrazbo, ter
opazovali zgradbo rastlin pod stereomikroskopom, med drugim tudi cvet kri-
tosemenke.
V spominu so jim ostali tudi določeni podatki, ki so jim bili podani ustno
med predavanji, kot je predavanje o ekologiji, za katero smo poudarili, da ni
sinonim za varstvo narave, temveč se ukvarja z odnosi med okoljem in or-
ganizmi, ki v njem živijo; v okviru predavanja so posebej omenili razlago o
zadnja leta vse aktualnejši ozonski luknji. Študentje so odgovorili tudi, da jim
je v spominu ostalo vse, kar se tiče rastlin in živali, razdelitev živalskega kralje-
stva, izpostavili pa so tudi več zanimivosti o živalih, ki so bile dodane predava-
njem kot popestritev učne snovi. Med njimi so največkrat omenili posebnost
pri morskih psih, ki za razliko od rib kostnic sečno kislino izločajo v kri.
Analiza odgovorov kaže, da so si študentje najbolj zapomnili podatke in
naravoslovne vsebine, ki so jih pridobili pri praktičnih laboratorijskih vajah,
118
Preglednica 11 Prikaz najpogostejših odgovorov na odprto vprašanje »Kateri podatek,
vsebinski sklop ali dejavnost pri predmetu Naravoslovje 1 vam je najbolj
ostal/-a v spominu?«
Postavka f
Če se gekon počuti ogroženega, odvrže svoj rep. Zaradi tega lahko tudi pogine.
Vse, kar se tiče rastlin in živali.
Predavanje o ekologiji in ozonski luknji.
Zgradba cveta pri kritosemenkah.
Morski psi nimajo mehurja in sečno kislino izločajo v kri; zato ima meso značilen okus.
Opazovanje rastlin in živali pod mikroskopom.
Razdelitev živalskega kraljestva.
Popolna in nepopolna preobrazba pri žuželkah.
bolj zapomnili, in iz tega sklepati, kateri pristop poučevanja bioloških vsebin
je bil najuspešnejši z vidika trajnosti znanja. Postavili smo jim vprašanje od-
prtega tipa, v katerem smo jih prosili, naj navedejo, kateri podatek, vsebinski
sklop ali dejavnost pri predmetu Naravoslovje 1, bodisi pri predavanjih, labo-
ratorijskih ali terenskih vajah, jim je najbolj ostal ali ostala v spominu.
Na vprašanje je odgovorilo 99 študentov (95,2 ); nanj smo prejeli 46 raz-
ličnih odgovorov.
Osem najpogostejših odgovorov, na katere je odgovorilo 43 študentov
(41,35 ), je predstavljenih v preglednici 11.
Iz odgovorov lahko razberemo, da so študentom najbolj ostali v spominu
podatki in znanje, ki so jih pridobili s pomočjo izkustvenega učenja na la-
boratorijskih vajah, kjer so opazovali rastline in živali, med njimi gekona in
različne stadije razvoja pri žuželkah s popolno in nepopolno preobrazbo, ter
opazovali zgradbo rastlin pod stereomikroskopom, med drugim tudi cvet kri-
tosemenke.
V spominu so jim ostali tudi določeni podatki, ki so jim bili podani ustno
med predavanji, kot je predavanje o ekologiji, za katero smo poudarili, da ni
sinonim za varstvo narave, temveč se ukvarja z odnosi med okoljem in or-
ganizmi, ki v njem živijo; v okviru predavanja so posebej omenili razlago o
zadnja leta vse aktualnejši ozonski luknji. Študentje so odgovorili tudi, da jim
je v spominu ostalo vse, kar se tiče rastlin in živali, razdelitev živalskega kralje-
stva, izpostavili pa so tudi več zanimivosti o živalih, ki so bile dodane predava-
njem kot popestritev učne snovi. Med njimi so največkrat omenili posebnost
pri morskih psih, ki za razliko od rib kostnic sečno kislino izločajo v kri.
Analiza odgovorov kaže, da so si študentje najbolj zapomnili podatke in
naravoslovne vsebine, ki so jih pridobili pri praktičnih laboratorijskih vajah,
118