Page 150 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 150
a Ruzic-Baf, Andrea Debeljuh, and Ranko Rajović

Rideout, Victoria J., Ulla G. Foehr, Donald F. Roberts. 2010. Generation M2: Me-
dia in the Lives of 8- to 18-Year-olds: A Kaiser Family Foundation Study. Menlo
Park, CA: Henry J. Kaiser Family Foundation.

Rothman, Lily. 2013. ‘FYI, Parents: Your Kids Watch and Full-Time Job’s Worth of
TV Each Week.’ Time, 20 November.

Sattelmair, Jacob, and John J. Ratey. 2009. ‘Physically Active Play and Cognition:
An Academic Matter?’ American Journal of Play 1 (3): 365–374.

Scudder, Mark R., Kara D. Federmeier, Lauren B. Raine, Artur Direito, Jeremy
K. Boyd, and Charles H. Hillman. 2014. ‘The Association between Aerobic
Fitness and Language Processing in Children: Implications for Academic
Achievement.’ Brain and Cognition 87:140–152.

Sibley, Benjamin A., and Jennifer L. Etnier. 2003. ‘The Relationship between
Physical Activity and Cognition in Children: A Meta-Analysis.’ Pediatric Ex-
ercise Science 15:243–256.

Strong, William B., Robert M. Malina, Cameron J. R. Blimkie, Stephen R. Daniels,
Rodney K. Dishman, Bernard Gutin, Albert C. Hergenroeder, Aviva Must,
Patricia A. Nixon, James M. Pivarnik, Thomas Rowland, Stewart Trost, and
François Trudeau. 2005. ‘Evidence Based Physical Activity for School-Age
Youth.’ The Journal of Pediatrics 146 (6): 732–737.

Tau, Gregory Z., and Bradley S. Peterson. 2010. ‘Normal Development of Brain
Circuits.’ Neuropsychopharmacology 35 (1): 147–168.

Trajkovski, Biljana, Zvonimir Tomac, and Zeljana Maric. 2014. ‘Trend in Motor
Skills Development among Preschool Children as Affected by a Kinesiol-
ogy Program-Longitudinal Study.’ Sport Science 7 (2): 22–27.

Videmšek Mateja, Polona Klopčič, Jože Štihec, and Damir Karpljuk. 2006. ‘The
Analysis of the Arch of the Foot in Three-Year-Old Children – A Case of
Ljubljana.’ Kinesiology 38 (1): 78–85.

Informacijsko-komunikacijska tehnologija in prosti čas otroka
Glede na to, da so informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), osebni ra-
čunalniki in pametni telefoni postali nepogrešljiv del vsakdanjega življenja ter
otrokom potreben pripomoček, ima njihova pretirana uporaba določene po-
sledice, ki lahko povzročijo določene motnje. Vprašanje, na katerega želimo
odgovoriti, je, kako pogosto in koliko časa otroci uporabljajo IKT pri učnih urah
ter med vikendom. Raziskava je pokazala, da otroci živijo v zelo nevarnem oko-
lju, še posebej v predšolskem in osnovnošolskem obdobju, in da je 5–8  naših
otrok izpostavljeno visokemu tveganju, medtem ko je 34  izpostavljeno tve-
ganju glede na njihov biološki razvoj.
Ključne besede: izobraževanje, uporaba IKT, razvoj otrok, gibanje otrok, izobra-
ževanje, prosti čas

150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155