Page 151 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 151
Mnenja bodočih vzgojiteljic in vzgojiteljev
o uporabi IKT v vrtcu

Marko Gavriloski
Univerza na Primorskem
marko.gavriloski@pef.upr.si

Jurka Lepičnik Vodopivec
Univerza na Primorskem
jurka.lepicnik@pef.upr.si

Maja Hmelak
Univerza v Mariboru
maja.hmelak@um.si

Od bodoče vzgojiteljice in bodočega vzgojitelja se predvideva, da bo imel
skladno z uveljavitvijo stopnje informacijske družbe razvite določene digitalne
kompetence in bo s svojo digitalno pismenostjo znal kritično presojati o smi-
selni uporabi IKT v vrtcu. »Smernice za uporabo IKT v vrtcu« (Usar in Jerše 2016)
sicer narekujejo, da naj bi strokovni delavci IKT uporabljali v skladu s svojim
znanjem in z lastno presojo, a lahko odklonilen odnos do uporabe IKT v vrtcu
omeji smiselno uporabo tudi v primerih, ko bi otroci z njo pridobili. V raziskavi
nas je zanimalo, kakšna stališča imajo bodoči vzgojitelji o uporabi IKT v vrtcu.
Rezultati kažejo, da respondenti nimajo negativnih stališč do te uporabe, pri
čemer se ne izključuje možnost socialno zaželenih odgovorov. Potrebne so na-
daljnje raziskave, s katerim bi validirali obstoječi vprašalnik in odgovorili na do-
ločena vprašanja.
Ključne besede: IKT v vrtcu, bodoči vzgojitelji, digitalne kompetence, digitalna
pismenost

Uvod
Sodobne informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju ne na-
stopajo kot cilj, saj jih moramo razumeti predvsem kot orodje v doseganju
kurikularnih ciljev. Bela knjiga (2011, 18–19) poudari, da je v sodobnem svetu
znanje »ključno za blaginjo države, posameznika in posamezne družbe«, a
avtorji obenem nadaljujejo, da je ravno »dosežena splošna raven znanja v ne-
kem okolju tesno povezana tudi s stopnjo uveljavitve informacijske družbe,
v kateri je ustvarjanje, razširjanje, uporaba, integriranje in obdelava digitali-
ziranih informacij pomembna ekonomska, politična in kulturna dejavnost«.
Tovrstna definicija se povezuje z določenimi digitalnimi kompetencami in ra-

Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.151-161
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156