Page 159 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 159
Mnenja bodočih vzgojiteljic in vzgojiteljev o uporabi IKT v vrtcu
dopolnjujejo. Poleg tega pa je odprto tudi vprašanje, če lahko zgolj z vpra-
šalnikom ugotavljamo, kakšen odnos imajo študenti/-ke do uporabe IKT v
vrtcu. Navsezadnje so kompetence sestavljene iz spretnosti, konceptov, pri-
stopov, obnašanj ter drugega in se tudi odražajo v različnih situacijah na raz-
lične načine. Z raziskavo smo dobili določen vpogled v stališča študentov/-k
o uporabi IKT v vrtcu, a bi morali zgoraj našteta vprašanja nadalje razisko-
vati z uporabo različnih pristopov. Morda je celo pomembneje, da se osredo-
točimo na ustvarjanje pozitivnih izkušenj študentov (Teo 2009; Mueller idr.
2008; Thompson 1992) v povezavi z uporabo IKT v vrtcu, s katerimi bi lahko
lažje spremenili njihovo naravnanost do same uporabe v skladu s »Smerni-
cami za uporabo IKT v vrtcu« (Usar in Jerše 2016), kot da študente zgolj teo-
retično poučujemo o tem področju.
Literatura
Afshari, Mojgan, Kamariah Abu Bakar, Wong Su Luan, Bahaman Abu Samah in
Foo Say Fooi. 2009. »Factors Affecting Teachers’ Use of Information and
Communication Technology.« International Journal of Instruction 2 (1): 77–
104.
Albirini, Abdulkafi. 2006. »Teachers Attitudes Toward Information and Commu-
nication Technologies: The Case of Syrian EFL Teachers.« Computers and
Education 47 (4): 373–398.
Ananiadou, Katerina, in Magdalen Claro. 2009. »21st Century Skills and Compe-
tences for New Millennium Learners in OECD Countries.« OECD Education
Working Papers 41, OECD, Pariz.
Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji. 2011. Ljubljana: Zavod
Republike Slovenije za šolstvo in šport.
Bingimlas, Khalid Abdullah. 2009. »Barriers to the Successful Integration of ICT
in Teaching and Learning Environments: A Review of the Literature.« Eura-
sia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 5 (3): 235–245.
Bocconi, Stefania, Panagiotis G. Kampylis in Yves Punie. 2012. Innovating Le-
arning: Key Elements for Developing Creative Classrooms in Europe. Luxem-
bourg: Publications Office of the European Union.
Bratina, Tomaž. 2012. »Bodoči učitelji in poznavanje (ne)varnosti na spletu.« Re-
vija za elementarno izobraževanje 5 (4): 57–71.
Brečko, Barbara N. 2016. »Spremenjene pedagoške prakse z uporabo IKT.« An-
dragoška spoznanja 22 (4): 43–56.
Connel, Andrew, Anthony Edwards, Alison Hramiak, Gavin Rhoades in Neil
Stanley. 2015. A Practical Guide to Teaching Computing and ICT in the Secon-
dary School. 2. izd. London: Routledge.
Demirci, Ali. 2009. »How Do Teachers Approach New Technologies: Geography
Teachers’ Attitudes towards Geographic Information Systems (GIS).« Euro-
pean Journal of Educational Studies 1 (1): 43–53.
159
dopolnjujejo. Poleg tega pa je odprto tudi vprašanje, če lahko zgolj z vpra-
šalnikom ugotavljamo, kakšen odnos imajo študenti/-ke do uporabe IKT v
vrtcu. Navsezadnje so kompetence sestavljene iz spretnosti, konceptov, pri-
stopov, obnašanj ter drugega in se tudi odražajo v različnih situacijah na raz-
lične načine. Z raziskavo smo dobili določen vpogled v stališča študentov/-k
o uporabi IKT v vrtcu, a bi morali zgoraj našteta vprašanja nadalje razisko-
vati z uporabo različnih pristopov. Morda je celo pomembneje, da se osredo-
točimo na ustvarjanje pozitivnih izkušenj študentov (Teo 2009; Mueller idr.
2008; Thompson 1992) v povezavi z uporabo IKT v vrtcu, s katerimi bi lahko
lažje spremenili njihovo naravnanost do same uporabe v skladu s »Smerni-
cami za uporabo IKT v vrtcu« (Usar in Jerše 2016), kot da študente zgolj teo-
retično poučujemo o tem področju.
Literatura
Afshari, Mojgan, Kamariah Abu Bakar, Wong Su Luan, Bahaman Abu Samah in
Foo Say Fooi. 2009. »Factors Affecting Teachers’ Use of Information and
Communication Technology.« International Journal of Instruction 2 (1): 77–
104.
Albirini, Abdulkafi. 2006. »Teachers Attitudes Toward Information and Commu-
nication Technologies: The Case of Syrian EFL Teachers.« Computers and
Education 47 (4): 373–398.
Ananiadou, Katerina, in Magdalen Claro. 2009. »21st Century Skills and Compe-
tences for New Millennium Learners in OECD Countries.« OECD Education
Working Papers 41, OECD, Pariz.
Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji. 2011. Ljubljana: Zavod
Republike Slovenije za šolstvo in šport.
Bingimlas, Khalid Abdullah. 2009. »Barriers to the Successful Integration of ICT
in Teaching and Learning Environments: A Review of the Literature.« Eura-
sia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 5 (3): 235–245.
Bocconi, Stefania, Panagiotis G. Kampylis in Yves Punie. 2012. Innovating Le-
arning: Key Elements for Developing Creative Classrooms in Europe. Luxem-
bourg: Publications Office of the European Union.
Bratina, Tomaž. 2012. »Bodoči učitelji in poznavanje (ne)varnosti na spletu.« Re-
vija za elementarno izobraževanje 5 (4): 57–71.
Brečko, Barbara N. 2016. »Spremenjene pedagoške prakse z uporabo IKT.« An-
dragoška spoznanja 22 (4): 43–56.
Connel, Andrew, Anthony Edwards, Alison Hramiak, Gavin Rhoades in Neil
Stanley. 2015. A Practical Guide to Teaching Computing and ICT in the Secon-
dary School. 2. izd. London: Routledge.
Demirci, Ali. 2009. »How Do Teachers Approach New Technologies: Geography
Teachers’ Attitudes towards Geographic Information Systems (GIS).« Euro-
pean Journal of Educational Studies 1 (1): 43–53.
159