Page 156 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 156
ko Gavriloski, Jurka Lepičnik Vodopivec in Maja Hmelak α Št.
0,65 15
Preglednica 1 Merske lestvice in zanesljivost
Merska lestvica
Stališča o uporabi IKT v vrtcih
talnimi kompetencami, digitalno pismenostjo in spolnimi stereotipi študen-
tov/-k. Cilj raziskave je bil ugotoviti, kakšna stališča imajo študenti/-ke o upo-
rabi IKT v vrtcu.
Metodologija
V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno me-
todo pedagoškega raziskovanja. Vzorec sestavlja 281 rednih in izrednih štu-
dentov/-k visokošolskega strokovnega programa 1. stopnje Predšolska vzgo-
ja in magistrskega študijskega programa 2. stopnje Zgodnje učenje Univerze
na Primorskem, Pedagoške fakultete.
Opis instrumenta in njegove merske značilnosti
Za namen raziskave je bil uporabljen vprašalnik, ki ga sestavlja 9 sklopov le-
stvic Likertovega tipa. Vprašalnik sestavlja 86 trditev, ki so razdeljene po po-
sameznih sklopih. V preglednici 1 je zaradi obsežnosti vprašalnika predsta-
vljen samo prvi sklop. Indikatorje smo merili z Likertovo lestvico od 1 do 5,
kjer 1 pomeni »popolnoma se strinjam« in 5 »sploh se ne strinjam«. Anketi-
ranje je potekalo preko odprtokodne aplikacije za spletno anketiranje 1KA
v februarju in marcu 2018. Podatke smo obdelali s statističnim programskim
paketom SPSS (25.0). V anketi smo uporabili različne sklope za ugotavljanje
stališč študentov/-k do uporabe IKT v vrtcih in stališč študentov/-k o spolnih
stereotipih.
Rezultati in interpretacija
Za prvi sklop (preglednica 2) je značilna večja razpršenost odgovorov respon-
dentov, razen za eno trditev: večina respondentov (97 ) se popolnoma stri-
nja ali strinja, da bi moral predšolski otrok čim več časa preživeti na pro-
stem in čim manj pred računalnikom. To ne odraža negativnega stališča do
uporabe IKT. Da uporaba IKT v vrtcu povečuje medijsko pismenost otrok, se
popolnoma strinja ali strinja 77 respondentov. S trditvijo, da je predšolski
otrok računalniku, tablici, telefonu, televiziji itd. preveč izpostavljen že v do-
mačem okolju, zato ni potrebe, da bi bil še v vrtcu, pa se popolnoma stri-
nja ali strinja 73 vprašanih. Odgovori za ostale indikatorje so bili razpršeni,
kar bi lahko razumeli tudi tako, da imajo respondenti do uporabe IKT v vrtcu
156
0,65 15
Preglednica 1 Merske lestvice in zanesljivost
Merska lestvica
Stališča o uporabi IKT v vrtcih
talnimi kompetencami, digitalno pismenostjo in spolnimi stereotipi študen-
tov/-k. Cilj raziskave je bil ugotoviti, kakšna stališča imajo študenti/-ke o upo-
rabi IKT v vrtcu.
Metodologija
V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno me-
todo pedagoškega raziskovanja. Vzorec sestavlja 281 rednih in izrednih štu-
dentov/-k visokošolskega strokovnega programa 1. stopnje Predšolska vzgo-
ja in magistrskega študijskega programa 2. stopnje Zgodnje učenje Univerze
na Primorskem, Pedagoške fakultete.
Opis instrumenta in njegove merske značilnosti
Za namen raziskave je bil uporabljen vprašalnik, ki ga sestavlja 9 sklopov le-
stvic Likertovega tipa. Vprašalnik sestavlja 86 trditev, ki so razdeljene po po-
sameznih sklopih. V preglednici 1 je zaradi obsežnosti vprašalnika predsta-
vljen samo prvi sklop. Indikatorje smo merili z Likertovo lestvico od 1 do 5,
kjer 1 pomeni »popolnoma se strinjam« in 5 »sploh se ne strinjam«. Anketi-
ranje je potekalo preko odprtokodne aplikacije za spletno anketiranje 1KA
v februarju in marcu 2018. Podatke smo obdelali s statističnim programskim
paketom SPSS (25.0). V anketi smo uporabili različne sklope za ugotavljanje
stališč študentov/-k do uporabe IKT v vrtcih in stališč študentov/-k o spolnih
stereotipih.
Rezultati in interpretacija
Za prvi sklop (preglednica 2) je značilna večja razpršenost odgovorov respon-
dentov, razen za eno trditev: večina respondentov (97 ) se popolnoma stri-
nja ali strinja, da bi moral predšolski otrok čim več časa preživeti na pro-
stem in čim manj pred računalnikom. To ne odraža negativnega stališča do
uporabe IKT. Da uporaba IKT v vrtcu povečuje medijsko pismenost otrok, se
popolnoma strinja ali strinja 77 respondentov. S trditvijo, da je predšolski
otrok računalniku, tablici, telefonu, televiziji itd. preveč izpostavljen že v do-
mačem okolju, zato ni potrebe, da bi bil še v vrtcu, pa se popolnoma stri-
nja ali strinja 73 vprašanih. Odgovori za ostale indikatorje so bili razpršeni,
kar bi lahko razumeli tudi tako, da imajo respondenti do uporabe IKT v vrtcu
156