Page 253 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 253
Matrika inovativnega zgodnjega
gibalnega poučevanja
Iztok Retar
Univerza na Primorskem
iztok.retar@pef.upr.si
Tina Štemberger
Univerza na Primorskem
tina.stemberger@pef.upr.si
Jurka Lepičnik Vodopivec
Univerza na Primorskem
jurka.lepicnik@pef.upr.si
Kakovostno, inovativno in na refleksiji utemeljeno gibalno poučevanje v zgo-
dnjem obdobju pospešuje gibalni razvoj ter vodi v optimalno gibalno kompe-
tentnost otroka. Prav zato smo želeli identificirati iz prakse izvirajoče dejavnike
in naloge inovativnega zgodnjega gibalnega poučevanja ter na podlagi le-teh
oblikovati matriko inovativnega zgodnjega gibalnega poučevanja. Uporabili
smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega peda-
goškega raziskovanja. Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega vprašalnika, ki
ga je izpolnilo 388 vzgojiteljev predšolskih otrok iz celotne Slovenije. Rezultate
predstavljamo v matriki inovativnega zgodnjega gibalnega poučevanja, ki je
nastala na podlagi Eisenhowerjeve mrežne matrike štirih kvadrantov.
Ključne besede: inovativnost, dejavniki in naloge, gibalno poučevanje, zgodnje
otroštvo, praksa
Uvod
Učeča se družba, v kateri smo, je izziv za vse tiste, ki se zavedajo, da je učenje
za osebnostni razvoj in uspešno poklicno kariero osrednja naloga, ki poteka
skozi celotno življenjsko obdobje (Kolb 1984). Dejstvo je, da se okolje, v kate-
rem delamo, spreminja hitreje, kot se je kdajkoli prej. Spreminjanje učitelje-
vega/vzgojiteljevega dela in kakovost poučevanja ter učenja sta po mnenju
mnogih avtorjev (Fullan in Hargreaves 2000; Hargreaves 2003; Javornik Krečič
2008; Hmelak 2012) pomembna dejavnika profesionalnega razvoja. Marentič
Požarnik (2000) pravi, da so spremembe za učitelja izziv in grožnja hkrati. Ter-
jajo višjo stopnjo profesionalnosti – zmožnost poglobljene in situaciji ustre-
zne presoje (refleksije) ter obvladovanje širšega repertoarja metod in pristo-
pov.
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.253-265
gibalnega poučevanja
Iztok Retar
Univerza na Primorskem
iztok.retar@pef.upr.si
Tina Štemberger
Univerza na Primorskem
tina.stemberger@pef.upr.si
Jurka Lepičnik Vodopivec
Univerza na Primorskem
jurka.lepicnik@pef.upr.si
Kakovostno, inovativno in na refleksiji utemeljeno gibalno poučevanje v zgo-
dnjem obdobju pospešuje gibalni razvoj ter vodi v optimalno gibalno kompe-
tentnost otroka. Prav zato smo želeli identificirati iz prakse izvirajoče dejavnike
in naloge inovativnega zgodnjega gibalnega poučevanja ter na podlagi le-teh
oblikovati matriko inovativnega zgodnjega gibalnega poučevanja. Uporabili
smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega peda-
goškega raziskovanja. Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega vprašalnika, ki
ga je izpolnilo 388 vzgojiteljev predšolskih otrok iz celotne Slovenije. Rezultate
predstavljamo v matriki inovativnega zgodnjega gibalnega poučevanja, ki je
nastala na podlagi Eisenhowerjeve mrežne matrike štirih kvadrantov.
Ključne besede: inovativnost, dejavniki in naloge, gibalno poučevanje, zgodnje
otroštvo, praksa
Uvod
Učeča se družba, v kateri smo, je izziv za vse tiste, ki se zavedajo, da je učenje
za osebnostni razvoj in uspešno poklicno kariero osrednja naloga, ki poteka
skozi celotno življenjsko obdobje (Kolb 1984). Dejstvo je, da se okolje, v kate-
rem delamo, spreminja hitreje, kot se je kdajkoli prej. Spreminjanje učitelje-
vega/vzgojiteljevega dela in kakovost poučevanja ter učenja sta po mnenju
mnogih avtorjev (Fullan in Hargreaves 2000; Hargreaves 2003; Javornik Krečič
2008; Hmelak 2012) pomembna dejavnika profesionalnega razvoja. Marentič
Požarnik (2000) pravi, da so spremembe za učitelja izziv in grožnja hkrati. Ter-
jajo višjo stopnjo profesionalnosti – zmožnost poglobljene in situaciji ustre-
zne presoje (refleksije) ter obvladovanje širšega repertoarja metod in pristo-
pov.
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.253-265