Page 250 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 250
va Bratož
sedno razumevanje vprašanj, malo manjkajočih odgovorov ipd. Iz tega lahko
zaključimo, da sta pri oblikovanju vprašalnikov za otroke še posebej priporo-
čljiva večkratno pilotiranje vprašalnikov in večkratno predhodno testiranje z
manjšimi skupinami.
Rezultati izvedene raziskave tudi kažejo, da so tretješolci izredno motivi-
rani za izpolnjevanje vprašalnika na spletu in menijo, da bi lahko to opravili
tudi brez pomoči odrasle osebe. Izpolnjevanje spletnega vprašalnika pove-
zujejo z več znanja in izražajo navdušenje nad tehnologijo kot tako. Navzlic
nekaterim tehničnim težavam pri prijavljanju na splet in vpisovanju naslova
spletnega vprašalnika so na tej starostni stopnji učenci že razmeroma učin-
koviti uporabniki tehnologije, iz česar lahko zaključimo, da je spletno anketi-
ranje tretješolcev povsem izvedljivo.
Literatura
Bell, Alice. 2007. »Designing and Testing Questionnaires for Children.« Journal
of Research in Nursing 12 (5): 461–469.
Borgers, Natacha, in Joop Hox. 2001. »Item Nonresponse in Questionnaire Re-
search with Children.« Journal of Official Statistics 17 (2): 321–335.
Borgers, Natacha, Edith De Leeuw in Joop Hox. 2000. »Children as Respondents
In Survey Research: Cognitive Development and Response Quality.« Bulle-
tin of Sociological Methodology 66 (1): 60–75.
Breakwell, Glynis, Sean Martin Hammond, Chris Fife-Schaw in Jonathan A.
Smith, ur. 1995. Research Methods in Psychology. London: Sage.
De Leeuw, Edith, Natacha Borgers in Astrid Smits. 2004. »Pretesting Question-
naires for Children and Adolescents.« V Methods for Testing and Evaluating
Survey Questionnaires, ur. Stanley Presser, Jennifer M. Rothgeb, Mick P. Co-
uper, Judith T. Lessler, Elizabeth Martin, Jean Martin in Eleanor Singer, 409–
429. Hoboken, NJ: Wiley.
De Leeuw, Edith. 2011. »Improving Data Quality When Surveying Children and
Adolescents: Cognitive and Social Development and Its Role in Question-
naire Construction And Pretesting.« Report prepared for the Annual Mee-
ting of the Academy of Finland, Naantali, 10–12 May.
Fuchs, Marek. 2005. »Children and Adolescents as Respondents. Experiments
on Question Order, Response Order, Scale Effects and the Effect of Numeric
Values Associated with Response Options.« Journal of Official Statistics 21
(4): 701–725.
Pirih, Anja. 2015. »Who Says They Don’t Read? Slovene Elementary School Stu-
dents’ Reading Motivation in EFL.« Revija za elementarno izobraževanje 8
(1–2): 113–132.
Presser, Stanley, Jennifer M. Rothgeb, Mick P. Couper, Judith T. Lessler, Elizabeth
250
sedno razumevanje vprašanj, malo manjkajočih odgovorov ipd. Iz tega lahko
zaključimo, da sta pri oblikovanju vprašalnikov za otroke še posebej priporo-
čljiva večkratno pilotiranje vprašalnikov in večkratno predhodno testiranje z
manjšimi skupinami.
Rezultati izvedene raziskave tudi kažejo, da so tretješolci izredno motivi-
rani za izpolnjevanje vprašalnika na spletu in menijo, da bi lahko to opravili
tudi brez pomoči odrasle osebe. Izpolnjevanje spletnega vprašalnika pove-
zujejo z več znanja in izražajo navdušenje nad tehnologijo kot tako. Navzlic
nekaterim tehničnim težavam pri prijavljanju na splet in vpisovanju naslova
spletnega vprašalnika so na tej starostni stopnji učenci že razmeroma učin-
koviti uporabniki tehnologije, iz česar lahko zaključimo, da je spletno anketi-
ranje tretješolcev povsem izvedljivo.
Literatura
Bell, Alice. 2007. »Designing and Testing Questionnaires for Children.« Journal
of Research in Nursing 12 (5): 461–469.
Borgers, Natacha, in Joop Hox. 2001. »Item Nonresponse in Questionnaire Re-
search with Children.« Journal of Official Statistics 17 (2): 321–335.
Borgers, Natacha, Edith De Leeuw in Joop Hox. 2000. »Children as Respondents
In Survey Research: Cognitive Development and Response Quality.« Bulle-
tin of Sociological Methodology 66 (1): 60–75.
Breakwell, Glynis, Sean Martin Hammond, Chris Fife-Schaw in Jonathan A.
Smith, ur. 1995. Research Methods in Psychology. London: Sage.
De Leeuw, Edith, Natacha Borgers in Astrid Smits. 2004. »Pretesting Question-
naires for Children and Adolescents.« V Methods for Testing and Evaluating
Survey Questionnaires, ur. Stanley Presser, Jennifer M. Rothgeb, Mick P. Co-
uper, Judith T. Lessler, Elizabeth Martin, Jean Martin in Eleanor Singer, 409–
429. Hoboken, NJ: Wiley.
De Leeuw, Edith. 2011. »Improving Data Quality When Surveying Children and
Adolescents: Cognitive and Social Development and Its Role in Question-
naire Construction And Pretesting.« Report prepared for the Annual Mee-
ting of the Academy of Finland, Naantali, 10–12 May.
Fuchs, Marek. 2005. »Children and Adolescents as Respondents. Experiments
on Question Order, Response Order, Scale Effects and the Effect of Numeric
Values Associated with Response Options.« Journal of Official Statistics 21
(4): 701–725.
Pirih, Anja. 2015. »Who Says They Don’t Read? Slovene Elementary School Stu-
dents’ Reading Motivation in EFL.« Revija za elementarno izobraževanje 8
(1–2): 113–132.
Presser, Stanley, Jennifer M. Rothgeb, Mick P. Couper, Judith T. Lessler, Elizabeth
250