Page 461 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 461
Digitalizacija pouka slovenščine za tuje študente UP: izkušnje in izzivi

grešajo aktualna adaptirana gradiva za sociokulturne vsebine, ki bi jih lahko
pod skupnim imenom »Spoznajmo Slovenijo« v tiskani ali pa v interaktivni di-
gitalni obliki obravnavali bodisi kot dodatno bodisi kot samostojno študijsko
gradivo o zgodovini, kulturi, kulinariki, zemljepisu, gospodarstvu v Sloveniji.

Rešitev
Vse zgoraj navedeno pojasni dejstvo, zakaj izvajalci tečajev slovenščine za
tujce v univerzitetnem okolju postopoma prihajamo do odločitve o razvoju
novih e-gradiv, prilagojenih specifičnim potrebam univerzitetnega pouka
slovenščine za tujce. Zdi se, da strategije digitalizacije dandanes ponujajo
najprimernejšo rešitev za zapolnitev številnih vsebinskih in organizacijskih
vrzeli, ker zagotavljajo (1) lažji dostop do učnih vsebin, (2) časovno odloženo
in sprotno uporabo, (3) nadomeščanje različnih odsotnosti in izostankov, (4)
sprotno popravljanje/dopolnjevanje, (5) cenejšo izvedbeno opcijo, ki jo je
tako lažje prilagajati heterogenosti skupin ter njihovim potrebam. V prid di-
gitalizacije priča dejstvo, da našo ciljno skupino, ki jo sestavljajo študenti iz
različnih držav, iz različnih kulturnih okolij, z različnimi delovnimi navadami,
praviloma združuje samo še ljubezen do mobilnih naprav, ki tako postanejo
učno orodje in ne več moteči elementi pri pouku.

Za eno klasičnih rešitev digitalizacije, ki postaja vse bolj popularna v aka-
demskem okolju, imamo opcijo priprave videoposnetkov predavanj, z raz-
lago posameznih jezikovnih poglavij, ki se potem lahko namestijo v spletni
učilnici. Taka opcija digitalizacije obstaja že dalj časa, a se zavedamo, da se
je zaradi trajnosti pouka (2 do 4 akademske ure) in tehničnih težav (ustrezna
tehnična oprema, snemalec, eventualna montaža) lahko poslužujemo šele v
izbranih primerih.

Primernejša se zdi opcija izdelave ozvočene animirane videopredstavitve,
ki jo predavatelj pripravi doma (pred ali po izvedenem pouku) in potem na-
mesti v spletno učilnico. Navedeno opcijo ponuja program PowerPoint, ki
spada v standardni programski paket Microsoft Office. Po našem mnenju ima
ravno ozvočena animirana videopredstavitev zelo velik potencial pri jezikov-
nem pouku,⁹ saj omogoča tako individualizacijo kot tudi diferenciacijo študij-
skega procesa. Taka predstavitev traja manj časa (od 5 do 20 minut), omogoča
vizualizirano, animirano razlago snovi (slovničnih pravil, vaj, skupnega pre-
biranja in analize besedil splošne in strokovne narave, komentirane analize
pisnih izdelkov). Nenazadnje, predstavitev omogoča sprotni ustni komentar

⁹ Na tem mestu bi se rada zahvalila izr. prof. dr. Viktoriji Florjančič, vodji raziskovalnega projekta
UP »Inovativno do znanja«, ki nas je seznanila z možnostmi priprave takih animacij.

461
   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466