Page 464 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 464
na Makarova Tominec
primerne rešitve, po našem mnenju, ponuja sodobna didaktika poučevanja
slovenščine kot materinščine, na primerih nastajajočih e-učbenikov, npr. za
učenje slovenščine v slovenski šoli.¹²
Če torej lahko povzamemo: na univerzitetnih tečajih slovenščine izvajalci
trenutno ugotavljamo naslednje vrzeli, ki jih skušamo preseči z različnimi
strategijami digitalizacije pouka (preglednica 4).
Zaključek
Predstavljene strategije digitalizacije pouka prispevajo k oblikovanju inova-
tivnega učnega okolja, zagotavljajo večjo individualizacijo in diferenciacijo
učenja, omogočajo maksimalno prilagoditev vsebin specifičnim potrebam
in interesom posameznih učnih skupin, širijo možnosti spremljanja učnega
uspeha pri posamezniku, spodbujajo motivacijo študentov. Pričujočo raz-
pravo torej lahko zaključimo z ugotovitvijo, da so za jezikovni pouk na uni-
verzitetni ravni primerne različne strategije digitalizacije, multimedijske ozi-
roma digitalne nadgradnje vsebin in postopkov v virtualnem okolju, ki tako
ponujajo nove razsežnosti učenja in zagotavljajo višjo kakovost poučevanja
na izbranem predmetnem področju.
Literatura
Bedenk, Kasilda, in Tatjana Vučajnk. 2009. »Avstroslovenistična pestrost peda-
goškega izziva.« V Infrastruktura slovenščine in slovenistike, ur. Marko Sta-
bej, 41–48. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
Liberšar, Polona, Ivana Petric Lasnik, Nataša Pirih Svetina Nataša in Andreja Po-
nikvar. 2015. Naprej pa v slovenščini, učbenik za nadaljevalce na tečajih slo-
venščine kot drugega in tujega jezika. Ljubljana: Znanstvena založba Filo-
zofske fakultete.
Makarova, Irina. 2018. »Možnosti uporabe aplikacije KAHOOT na tečajih sloven-
ščine za tujce.« https://www.youtube.com/watch?v=HTFSnj000Os
Makarova, Irina, in Damjan Muhič. 2018. »Izkušnje pri izdelavi multimedijsko
podprtega učbenika Ruščina v turizmu.« https://www.youtube.com/watch
?v=U7qG-9oOXqE&t=15s.
Petric Lasnik, Ivana, Nataša Pirih Svetina in Andreja Ponikvar. 2009. Gremo na-
prej: učbenik za nadaljevalce na tečajih slovenščine kot drugega in tujega je-
zika. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
¹² Za interaktivne učne komplete nove generacije za slovensko šolo, ki predstavljajo praktično
aplikacijo koncepta kombiniranega učenja, je slovenska Založba Rokus Klett prejela zlato na-
grado v kategoriji digitalnih učnih gradiv v tekmovanju za najboljša evropska učna gradiva
(BELMA oz. Best European Learning Materials Awards), glej npr. Slovenščina v oblaku, interak-
tivno gradivo za učenje slovenščine v 6. razredu osnovne šole, demo verzija dostopna na spletni
strani https://mauthor.rokus.com/svo6/demo/.
464
primerne rešitve, po našem mnenju, ponuja sodobna didaktika poučevanja
slovenščine kot materinščine, na primerih nastajajočih e-učbenikov, npr. za
učenje slovenščine v slovenski šoli.¹²
Če torej lahko povzamemo: na univerzitetnih tečajih slovenščine izvajalci
trenutno ugotavljamo naslednje vrzeli, ki jih skušamo preseči z različnimi
strategijami digitalizacije pouka (preglednica 4).
Zaključek
Predstavljene strategije digitalizacije pouka prispevajo k oblikovanju inova-
tivnega učnega okolja, zagotavljajo večjo individualizacijo in diferenciacijo
učenja, omogočajo maksimalno prilagoditev vsebin specifičnim potrebam
in interesom posameznih učnih skupin, širijo možnosti spremljanja učnega
uspeha pri posamezniku, spodbujajo motivacijo študentov. Pričujočo raz-
pravo torej lahko zaključimo z ugotovitvijo, da so za jezikovni pouk na uni-
verzitetni ravni primerne različne strategije digitalizacije, multimedijske ozi-
roma digitalne nadgradnje vsebin in postopkov v virtualnem okolju, ki tako
ponujajo nove razsežnosti učenja in zagotavljajo višjo kakovost poučevanja
na izbranem predmetnem področju.
Literatura
Bedenk, Kasilda, in Tatjana Vučajnk. 2009. »Avstroslovenistična pestrost peda-
goškega izziva.« V Infrastruktura slovenščine in slovenistike, ur. Marko Sta-
bej, 41–48. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
Liberšar, Polona, Ivana Petric Lasnik, Nataša Pirih Svetina Nataša in Andreja Po-
nikvar. 2015. Naprej pa v slovenščini, učbenik za nadaljevalce na tečajih slo-
venščine kot drugega in tujega jezika. Ljubljana: Znanstvena založba Filo-
zofske fakultete.
Makarova, Irina. 2018. »Možnosti uporabe aplikacije KAHOOT na tečajih sloven-
ščine za tujce.« https://www.youtube.com/watch?v=HTFSnj000Os
Makarova, Irina, in Damjan Muhič. 2018. »Izkušnje pri izdelavi multimedijsko
podprtega učbenika Ruščina v turizmu.« https://www.youtube.com/watch
?v=U7qG-9oOXqE&t=15s.
Petric Lasnik, Ivana, Nataša Pirih Svetina in Andreja Ponikvar. 2009. Gremo na-
prej: učbenik za nadaljevalce na tečajih slovenščine kot drugega in tujega je-
zika. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
¹² Za interaktivne učne komplete nove generacije za slovensko šolo, ki predstavljajo praktično
aplikacijo koncepta kombiniranega učenja, je slovenska Založba Rokus Klett prejela zlato na-
grado v kategoriji digitalnih učnih gradiv v tekmovanju za najboljša evropska učna gradiva
(BELMA oz. Best European Learning Materials Awards), glej npr. Slovenščina v oblaku, interak-
tivno gradivo za učenje slovenščine v 6. razredu osnovne šole, demo verzija dostopna na spletni
strani https://mauthor.rokus.com/svo6/demo/.
464