Page 463 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 463
Digitalizacija pouka slovenščine za tuje študente UP: izkušnje in izzivi
Preglednica 4 Strategije digitalizacije na tečajih slovenščine za tuje študente
Vsebine Strategija digitalizacije
Slovnične vaje (prilagojene govorcem iz Ozvočena animirana videopredstavitev v
različnih govornih okolij) programu MO PowerPoint z razlago posa-
meznih slovničnih poglavij v različnih jezi-
Adaptirana besedila o Sloveniji kih.
Adaptirana strokovna besedila za posame- Ozvočen animirani minivodič (videopred-
zno predmetno področje stavitev v programu MO PowerPoint); pri-
rejena zbirka spletnih posnetkov na You-
Praktikum komunikacije v akademskem Tubu (angl. playlist); interaktivni kviz v sple-
okolju (pisanje elektronskih sporočil, pisa- tni aplikaciji kahoot.
nje strokovnih besedil, izvedba govornega
nastopa – predstavitve) Ozvočena animirana videopredstavitev v
programu MO PowerPoint; zbirka posnet-
Uporaba intraneta kov na YouTubu s spleta (angl. playlist); in-
Študentom prilagojene učne vsebine, po teraktivni kviz v spletni aplikaciji kahoot za
posamezno predmetno področje.
načelu »študenti za študente«
Sprotno preverjanje jezikovnih in vsebin- Ozvočena animirana videopredstavitev
s primeri pravilnih in napačno sestavlje-
skih modulov, digitalizacija in igrifikacija nih/oblikovanih besedil, izbor priporoče-
pouka s pomočjo mobilnih naprav nih jezikovnih vzorcev, zbirka referenčnih
besedilnih vzorcev (povzetek, referat, se-
minarska naloga, zaključno delo, poročilo,
ustna predstavitev).
Ozvočena animirana videopredstavitev s
prikazom rabe intraneta (ŠIS, Cobiss).
Snemanje/priprava novega slušnega in vi-
deogradiva (s pomočjo študentov UP) po
načelu »študenti za študente«.
Spletna aplikacija kahoot.
za popestritev, zabavo in sprostitev. Ustvarjene kvize lahko predavatelj shra-
njuje v odprtem dostopu, kar odpira možnosti vnovične uporabe, urejanja,
izposoje že pripravljenih kvizov med različnimi ustvarjalci, to pa zvišuje raven
poučevanja in podpira sodelovalno klimo na celotnem predmetnem pod-
ročju.
Kot sintetični produkt digitaliziranega pouka slovenščine na slovenski uni-
verzi bi moral nastati digitalizirani učbenik slovenščine kot tujega jezika, ki
skladno z aktualno koncepcijo kombiniranega učenja (angl. blended lear-
ning) predvideva nadgradnjo tiskanih vsebin z virtualno dimenzijo.¹¹ Tukaj
¹¹ Glej videopredstavitev »Izkušnje pri izdelavi multimedijsko podprtega učbenika Ruščina v tu-
rizmu« (Makarova in Muhič 2018).
463
Preglednica 4 Strategije digitalizacije na tečajih slovenščine za tuje študente
Vsebine Strategija digitalizacije
Slovnične vaje (prilagojene govorcem iz Ozvočena animirana videopredstavitev v
različnih govornih okolij) programu MO PowerPoint z razlago posa-
meznih slovničnih poglavij v različnih jezi-
Adaptirana besedila o Sloveniji kih.
Adaptirana strokovna besedila za posame- Ozvočen animirani minivodič (videopred-
zno predmetno področje stavitev v programu MO PowerPoint); pri-
rejena zbirka spletnih posnetkov na You-
Praktikum komunikacije v akademskem Tubu (angl. playlist); interaktivni kviz v sple-
okolju (pisanje elektronskih sporočil, pisa- tni aplikaciji kahoot.
nje strokovnih besedil, izvedba govornega
nastopa – predstavitve) Ozvočena animirana videopredstavitev v
programu MO PowerPoint; zbirka posnet-
Uporaba intraneta kov na YouTubu s spleta (angl. playlist); in-
Študentom prilagojene učne vsebine, po teraktivni kviz v spletni aplikaciji kahoot za
posamezno predmetno področje.
načelu »študenti za študente«
Sprotno preverjanje jezikovnih in vsebin- Ozvočena animirana videopredstavitev
s primeri pravilnih in napačno sestavlje-
skih modulov, digitalizacija in igrifikacija nih/oblikovanih besedil, izbor priporoče-
pouka s pomočjo mobilnih naprav nih jezikovnih vzorcev, zbirka referenčnih
besedilnih vzorcev (povzetek, referat, se-
minarska naloga, zaključno delo, poročilo,
ustna predstavitev).
Ozvočena animirana videopredstavitev s
prikazom rabe intraneta (ŠIS, Cobiss).
Snemanje/priprava novega slušnega in vi-
deogradiva (s pomočjo študentov UP) po
načelu »študenti za študente«.
Spletna aplikacija kahoot.
za popestritev, zabavo in sprostitev. Ustvarjene kvize lahko predavatelj shra-
njuje v odprtem dostopu, kar odpira možnosti vnovične uporabe, urejanja,
izposoje že pripravljenih kvizov med različnimi ustvarjalci, to pa zvišuje raven
poučevanja in podpira sodelovalno klimo na celotnem predmetnem pod-
ročju.
Kot sintetični produkt digitaliziranega pouka slovenščine na slovenski uni-
verzi bi moral nastati digitalizirani učbenik slovenščine kot tujega jezika, ki
skladno z aktualno koncepcijo kombiniranega učenja (angl. blended lear-
ning) predvideva nadgradnjo tiskanih vsebin z virtualno dimenzijo.¹¹ Tukaj
¹¹ Glej videopredstavitev »Izkušnje pri izdelavi multimedijsko podprtega učbenika Ruščina v tu-
rizmu« (Makarova in Muhič 2018).
463