Page 462 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 462
na Makarova Tominec

predavatelja, ki je lahko izveden v kateremkoli učnem jeziku. Možna je tudi
priprava različnih jezikovnih verzij posamezne videopredstavitve (z razlago
snovi v angleškem, italijanskem, ruskem učnem jeziku) glede na materni je-
zik udeležencev posamezne učne skupine.

Aktualna naloga pri digitalizaciji univerzitetnega pouka slovenščine je tudi
priprava novejših učnih video-/avdioposnetkov za učenje slovenščine, kjer v
glavni vlogi nastopajo slovenski študenti. Omenjena strategija digitalizacije
in aktualizacije učnih vsebin omogoča maksimalno stopnjo prilagajanja ciljni
publiki: aktualno študentsko življenje, pravila primernega obnašanja na fa-
kulteti, akademski bonton v Sloveniji bi morali tujim študentom razložiti slo-
venski študenti.

Kot uporabno sredstvo igrifikacije in popestritve pouka smo na tečajih
slovenščine že večkrat preizkusili brezplačno spletno aplikacijo kahoot, ki
ponuja različne oblike za preverjanje/utrjevanje (jezikovnega) znanja:¹⁰ kla-
sični kviz, torej naloga izbire pravilne variante odgovora med najmanj štirimi
ponujenimi alternativami, preverjanje znanja na način povezovanja/urejanja
podatkov v pravilnem zaporedju iz najmanj štirih elementov (angl. jumble),
preverjanje mnenj in stališč (angl. survey), oblikovanje in argumentiranje sta-
lišč (angl. discussion). Program ponuja takojšnjo statistično obdelavo rezul-
tatov, shranjevanje pridobljenih odgovorov, določanje časovnega intervala
za rešitev posameznih nalog, možnost reševanja kvizov doma (namesto do-
mačih nalog). Dejansko gre za prenašanje učnih mikrovsebin v programsko
orodje, ki zagotavlja visoko stopnjo vizualizacije in interakcije, takojšnji od-
ziv, dodatno motivira udeležence z elementi tekmovalnosti, pri tem omo-
goča natančno spremljanje rezultatov posameznika. Orodje je posebej pri-
poročljivo za rabo na začetnih tečajih slovenščine, ko možnosti za popestri-
tev pouka, z upoštevanjem nižje jezikovne kompetence udeležencev, še ni
veliko. Spletna aplikacija je primerna za preverjanje bralnega razumevanja
(besedil manjšega obsega), slušnega razumevanja (do 2 minuti trajanja), utr-
jevanja slovničnih konstrukcij, strukture slovenskega stavka (vrstni red), fra-
zemov (pravilno zaporedje sestavnih elementov). Posebej bi ga priporočili
za izvedbo civilizacijskih kvizov kakor tudi za izvedbo ugotovitvene raziskave
stališč na začetku pouka, ob uvajanju nove teme (npr. krajši interaktivni vpra-
šalnik o odnosu študentov do hitre hrane na začetku učne ure o hrani in pre-
hranjevalnih navadah). Aplikacija je uporabna v različnih fazah študijskega
procesa: za začetno motivacijo (ugotovitveni vprašalnik), za vmesno prever-
janje, za reševanje domačih nalog, za izvedbo evalvacije na koncu pouka,

¹⁰ Glej videopredstavitev Možnosti uporabe aplikacije KAHOOT na tečajih slovenščine za tujce (Ma-
karova 2018).

462
   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466   467