Page 76 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 76
ez Drobnič

Preglednica 5 Število bibliografskih izvodov na temo IKT v izobraževanju na 1.000 izvodov
bibliografskih enot na vse tematike izobraževanja od leta 2000 do 2017

         Vse
        
,
(a)  , , , , , , , , ,
(b)  , , , , , , , ,
(c)  , , , , ,
(č)  , , , , , , , , ,
(d)  , , , , , , , , ,
, ,
, ,

Opombe Naslovi vrstic: (a) doktorska in magistrska dela ter znanstvene monografije, (b) di-
plomska dela in strokovne monografije, (c) raziskave, (č) učbeniki, zborniki, priročniki, (d) vse.

v letu 2012/2013, kar pomeni, da število zahtevnih zaključnih delih študentov
na temo IKT ohranja vztrajno rast, upad pa zaznavamo pri učbenikih, priroč-
nikih in zbornikih.

V preglednici 5 prikazujemo še, kako se tematika IKT v izobraževanju po-
javlja v primerjavi s celotni bibliografijo izobraževanja. Izračunali smo, koliko
bibliografskih enot na temo IKT v izobraževanju se pojavi na 1.000 bibliograf-
skih enot izobraževanja v celoti. Največje deleže na tematiko IKT v izobraže-
vanju najdemo pri raziskavah. Tam je teh del skoraj tretjina! Pol manj jih je
v zaključnih delih znanstvenega študija in monografijah (16,1), pri učbenikih,
zbornikih in priročnikih pa ta delež močno upade (4,7); podobno je pri di-
plomskih delih. Iz tega lahko potegnemo zaključek, da imamo na znanstveni
ravni visok delež bibliografskih enot, bistveno manj pa na strokovni ravni,
med katere štejemo tudi učbenike, zbornike in priročnike.

Če povzamemo rezultate preglednic, potem velja ugotoviti:

– tematika IKT v izobraževanju doživlja drugačen trend kot področje izo-
braževanja v celoti, saj se uveljavlja predvsem v zadnjih letih in kaže,
da postaja vedno bolj zanimiva tako na raziskovalnem področju kot na
področju zaključnih del (diplomska, magistrska, doktorska),

– viden je upad števila bibliografskih enot pri učbenikih, priročnikih in
zbornikih, kar kaže, da raziskovalni IKT-produkti ne najdejo ustrezne
poti in objave v splošnejših oblikah edicij, ki so namenjene izobraževa-
nju širše populacije prebivalstva – namreč, če gledamo izobraževanje
v celoti, je ta trend ravno obraten.

Zaključki
Na podlagi dobljenih rezultatov lahko zaključimo, da se tematika IKT v izo-
braževanju pojavlja predvsem v zadnjih 10 letih, potem, ko se je kot tak-

76
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81