Page 101 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 101
faza poučevanja in utrjevanje znanja o gibanju

Odpravljanje odvečnih gibov in morebitnih napak pri izvedbi.
Izvedba podpornih dejavnosti za usvajanje gibanja.
Vzgojiteljeve naloge v drugi fazi gibalnega poučevanja so dopolnjevanje
izvedbe gibanja, popravljanje napak in motivacija učenca s ciljem zagotoviti
napredek v gibalni izvedbi ter vztrajanje pri ponavljanju ustrezne izvedbe na-
loge. Napredek v gibalni izvedbi se namreč lahko zagotovi le z velikim šte-
vilom ustreznih ponovitev gibanja ob sistematičnem sprotnem popravljanju
napak. Popravljanje napak (korekcija) je lahko verbalno ali pa gibalno.
Verbalna korekcija napak se lahko izpelje kot:

– tekoče popravljanje napak med izvedbo gibanja; neposredno popravljan-
je napak takoj po končanem poskusu (upoštevati se mora hierarhija na-
pak, začne se s korekcijo najbistvenejših);

– posledično popravljanje napak po končani vadbi s pomočjo videopos­
netkov (verbalno-vizualna analiza gibanja, zaustavljanje videoposnetka v
kritičnih točkah izvedbe, korekcija izvedenih napak in usmeritev v nadalj­
nje delo).

Prav tako je treba spodbuditi in ohraniti motivacijo za izvajanje gibalnih
dejavnosti. Vzroki padca motivacije za vadbo so lahko:

– utrujenost zaradi velikega števila ponovitev gibalne naloge;
– zasičenost s ponavljanjem naloge;
– nezavedni vplivi različnih gibalnih nalog, ki se jih vadeči uči hkrati in dru-

ga na drugo vplivajo negativno;
– prekinitev napredovanja pri osvajanju pravilne izvedbe gibanja (plato

gibalnega poučevanja).

3. faza: avtomatizacija (samodejno delovanje
procesov) in stabilizacija (ustalitev, utrditev gibalnih
programov)

Avtomatizacija
Izvedba gibanja postaja pri učencu v tretji fazi gibalnega poučevanja ved-
no bolj tekoča. Gibanje se avtomatizira in poteka lahkotno, ker se gibalne faze
kompleksnih gibanj med seboj zelo hitro povezujejo, saj ni več potrebe po za-
vestnem nadzoru izvedbe. Pojavljajo se le realni gibi, saj se v gibanje vključu-

101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106