Page 102 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 102
dnje gibalno učenje in poučevanje

jejo samo za izvedbo potrebne mišične skupine, ostale pa so sproščene. Ener-
gija za izvedbo gibanja je natančno odmerjena, s čimer je gibanje popolnoma
racionalizirano.

Stabilizacija
Učenec je na osnovi njihovih informacij sposoben sam prepoznavati na-
pake in jih korigirati, ne da bi zavestno (miselno) spremljal svoje gibanje ali do-
bival informacije iz okolice. Vodenje gibanja je v osnovi treba popolnoma pre-
pustiti notranjemu krogu regulacije, saj bi močnejše vključevanje zunanjega
kroga lahko zmanjšalo hitrost in usklajenost izvedbe. Procesi v gibalnem kor-
teksu so namreč stabilizirani (utirjeni, ustaljeni) in zunanje informacije se lah-
ko v tem primeru pojavijo tudi kot motnje za optimalno izvedbo gibanja.
Vzgojiteljeva naloga je, da skuša odpraviti vse napake, pa naj bodo še ta-
ko majhne, in razširiti gibalni program z dodatnimi informacijami (finalizacija).
Za dosego popolne avtomatizacije gibanja mora vzgojitelj v tretji fazi upo-
rabiti vadbo v oteženih pogojih (Pistotnik, 2011):

– z večjo hitrostjo;
– z večjo močjo;
– z večjo natančnostjo v gibanju;
– v neobičajnih pogojih itd.

4. faza: modifikacija (prilagajanje, dopolnjevanje
gibanja) in asociacija (združevanje spominskih
informacij) ter usklajevalni proces

Modifikacija
S pridobivanjem izkušenj začne učenec prilagajati naučeno gibanje svo-
jim sposobnostim in značilnostim. Razvijati začne osebni slog v izvedbi gi-
banja. Proces dograjevanja in prilagajanja gibanja (modifikacije) ni nikoli
zaključen.

Asociacija
Gibalni program se dopolnjuje na osnovi asociativnih povezav z že zna-
nimi gibalnimi programi, shranjenimi v centru za gibalni spomin (asociacija).

Usklajevanje ali koordinacija
Struktura koordinacije je sestavljena iz:

102
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107