Page 105 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 105
APAKE PRI POPRAVLJANJU NAPAK

Vzgojiteljevo razumevanje in njegov odnos do napak je pomemben kazal-
nik kakovostnega gibalnega poučevanja. Uvodoma opozarjamo med poj­
movanjem napake in posameznikom, ki je naredil napako. Razlika je v tem,
da je napaka predvsem postopek, ki ga je posameznik izpeljal, in ne predstav-
lja posameznika. Zato otrok, ki je napako naredil, ko je slabo oz. napačno iz-
vedel gibalno nalogo, še ne pomeni, da je pri gibanju slab. Otroci v zgodnjem
otroštvu še ne ločijo sebe od svojega ravnanja, kar velja tudi pri delanju napak,
zato se lahko poistovetijo z napako in se prepoznajo kot neuspešne, neprim-
erne, nespretne, nerodne ... Vzgojiteljeva vloga je, da otroku pojasni, da je do-
ber, ampak da še ni dobro naredil nekaterih (konkretnih!) gibalnih nalog. Zato
ga usmerimo, da loči sebe od svojih ravnanj, se posveti spoznavanju, česa še ni
dobro naredil, in si prizadeva ugotovljene ključne napake popraviti. Skozi po-
pravljanje pri gibalnem učenju otroku izkazujemo spoštovanje in ga cenimo,
hkrati pa ga opozarjamo na gibalne napake s ciljem, da jih odpravi. V primeru,
ko je s svojo napako povzročil škodo, ga spodbujamo, da se za svoje dejanje
opraviči in napak ne ponavlja več.

105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110