Page 107 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 107
ZHODIŠČA ZA UČINKOVITO
GIBALNO POUČEVANJE

Izhodišča za učinkovito poučevanje (preglednica 6) lahko predstavimo kot
razumevanje realnih pričakovanj učencev in zmogljivosti učitelja in učnega
okolja. Temeljiti mora na realni oceni njihovega predznanja ter sposobnosti in
motiviranosti. Učitelj pri tem uporablja postopke usklajevanja, pomoči, poe-
nostavitve in prilagoditve.

Preglednica 6: Izhodišča učinkovitega poučevanja

Razumevanje realnih pričakovanj učencev ter zmogljivosti vzgojitelja in učnega okolja
Ocena njihovega predznanja, sposobnosti in motiviranosti
Poenostavitve, pomoč in prilagoditve.
V središču pedagoškega procesa je učenec – usmerjenost v razvoj njegove učinkovite
gibalne kompetentnosti in v zadovoljstvo učenca z upoštevanjem pravil stroke
Zagotavljanje celovite podpore učencem pri oblikovanju zdravega življenjskega sloga

Paradoks gibalnega poučevanja: najprej od učencev zahtevamo popolni
hoteni in zavestni nadzor gibanja, kasneje pa, da nadzor čim prej opustijo in
gibanje povsem avtomatizirano izvajajo (vožnja s kolesom). V možganih de-
lujejo številni centri, ki med seboj sodelujejo. Za razumevanje gibanja je po-
memben zlasti gibalni center, ki se nahaja v korteksu. Bazalni gangliji in kor-
teks so povezani v zanke tako, da informacije iz korteksa prihajajo v bazalne
ganglije in iz bazalnih ganglijev znova nazaj v korteks. Za naše razumevanje
gibanja je najpomembnejša neposredna povezava med bazalnimi gangliji in

107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112