Page 57 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 57
Sekcija 9
Ekologija skozi umetnost
Anja Pušnik
Osnovna šola borcev za severno mejo
V prispevku bomo predstavili pomen zavedanja ekološke problematike skozi
umetnost. V aktivnosti so bili vključeni učenci 2. razreda, ki so z ulično ume-
tnostjo, lutkami, glasbo, modo in vizualnimi umetnostmi predstavili svoje po-
glede na ekologijo. Osnovni cilji, ki smo si jih zastavili, so bili, da učenci: (1)
prepoznajo posledice onesnaževanja za živa bitja, (2) znajo pojasniti, kako
sami dejavno prispevajo k varovanju in ohranjanju naravnega okolja, v kate-
rem živijo, (3) razumejo učno snov (reševanje problemov, uporaba spoznanj
v novih situacijah itn.) in (4) vzpostavijo stik z novimi umetniškimi izkušnjami.
Učenci pred izvedbo aktivnosti niso kazali interesa za ekološke vsebine niti
niso prepoznali vsebine kot pomembno v smislu njihovega odnosa do nara-
ve. Z obilico dejavnosti, prepletanja umetnosti in ekologije smo krepili zave-
danje soodvisnosti od narave, pojme pojasnjevali, utrjevali in nadgrajevali.
S pomočjo umetnosti smo naš pogled na ekološko problematiko v zadnjem
koraku, ki pomeni predstavitev vsebin širši javnosti, strnili tudi v družbeno
angažirano sporočilo.
Ključne besede: ekologija, ulična umetnost, odnos do narave, lutke, glasba,
moda, vizualna umetnost
57
Ekologija skozi umetnost
Anja Pušnik
Osnovna šola borcev za severno mejo
V prispevku bomo predstavili pomen zavedanja ekološke problematike skozi
umetnost. V aktivnosti so bili vključeni učenci 2. razreda, ki so z ulično ume-
tnostjo, lutkami, glasbo, modo in vizualnimi umetnostmi predstavili svoje po-
glede na ekologijo. Osnovni cilji, ki smo si jih zastavili, so bili, da učenci: (1)
prepoznajo posledice onesnaževanja za živa bitja, (2) znajo pojasniti, kako
sami dejavno prispevajo k varovanju in ohranjanju naravnega okolja, v kate-
rem živijo, (3) razumejo učno snov (reševanje problemov, uporaba spoznanj
v novih situacijah itn.) in (4) vzpostavijo stik z novimi umetniškimi izkušnjami.
Učenci pred izvedbo aktivnosti niso kazali interesa za ekološke vsebine niti
niso prepoznali vsebine kot pomembno v smislu njihovega odnosa do nara-
ve. Z obilico dejavnosti, prepletanja umetnosti in ekologije smo krepili zave-
danje soodvisnosti od narave, pojme pojasnjevali, utrjevali in nadgrajevali.
S pomočjo umetnosti smo naš pogled na ekološko problematiko v zadnjem
koraku, ki pomeni predstavitev vsebin širši javnosti, strnili tudi v družbeno
angažirano sporočilo.
Ključne besede: ekologija, ulična umetnost, odnos do narave, lutke, glasba,
moda, vizualna umetnost
57