Page 107 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 107
sične starše«, »bolečino, ki nikoli ne bo minila« in podobne osebne zgodbe. Delavnice
so tako direktno naslovile njihovo duševno zdravje in dejavnike tveganja. Poleg razmišlja-
nja o lastnih izkušnjah težav v duševnem zdravju, jih je delavnica spodbujala k načinom
iskanja pomoči. Izmed sedmih udeleženk je bilo namreč kar pet deklet s povečanim tvega-
njem za težave v duševnem zdravju.

Uvodna delavnica usmerja tudi delo na naslednjih. Kvaliteta povratnih informacij z obeh
strani pripomore, da lahko tematsko vsebine prilagodimo temu, kar je za skupino naj-
bolj relevantno. Tudi s tem se vzpostavljata zaupanje in medoseben odnos med izvajalci
ter udeleženci in izkušnja medsebojnega pogovora, ki ljudi razbremeni.

ZAKLJUČEK
Spretnosti naslavljanja močnih čustvenih reakcij in stisk se na eni strani izvajalci
delavnic učijo s poznavanjem teoretičnih okvirjev in urjenjem v izobraževanjih. Na
drugi strani neprecenljivo učenje spretnosti poteka preko praktičnih primerov in
njihove analize v supervizijah. Skozi reflektiranje lastnega doživljanja naslavljanja
močnih čustvenih reakcij pomaga, da izvajalci delavnic ne le teoretično osvetlijo
možnosti drugačnega odzivanja, temveč jih predvsem tudi izkusijo oz. začutijo. Iz­
kustvena komponenta je ključna za prenos uvidov v vsakodnevno prakso.

Literatura

Hamre, B. K., Pianta, R. C., Downer, J. T., DeCoster, J., Mashburn, A. J., Jones, S. M., in Hamagami, A.
(2013). Teaching through interactions. The Elementary School Journal, 113(4), 461–487. https://
doi.org/10.1086/669616

Pianta, R. C., in Hamre, B. (2009). Conceptualization, measurement, and improvement of classro-
om processes: Standardized observation can leverage capacity. Educational Researcher, 38(2),
109–119. https://doi.org/10.3102/0013189X09332374

Smout, K. (2017). Helping kids deal with negative emotions in the classroom. Calm Kid Central.
Wasserman, C., Hoven, C. W., Wasserman, D., Carli, V., Sarchiapone, M., Al-Halabi, S., Apter, A., Ba-

lazs, J., Bobes, J., Cosman, D., Farkas, L., Feldman, D., Fischer, G., Graber, N., Haring, C., Herta, D.
C., Iosue, M., Kahn, J. P., Keeley, H., . . . Poštuvan, V. (2012). Suicide prevention for youth - A mental
health awareness program: Lessons learned from the Saving and Empowering Young Lives in
Europe (SEYLE) intervention study. BMC Public Health, 12(1), 776. https://doi.org/10.1186/1471
-2458-12-776
Webster-Stratton, C. (2016). Neverjetna leta: priročnik za reševanje težav, namenjen staršem otrok,
starih od 2 do 8 let. UMco.

105
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112